Posted on

האנשים הזקוקים ביותר לאימון – לא מגיעים לאימון

הסיבות הדומיננטיות לכך הן שאין להם כסף או זמן. אריה מליניאק חבר ומאמן מוערך אמר לי את הדברים האלו לפני מספר חודשים, אני מסכים עם דבריו ושמתי לב שיש הרבה מן האמת בניתוח זה.

החלטתי לבדוק את הדברים מנקודת מבט שונה. מה הערך הכלכלי שהפיקו מאומנים שלי בתהליכי אימון בשנתיים האחרונות.

אחד המאומנים בועז מורה לשל"ח בתיכון, החל לימודים להשלמת תואר ראשון והתקשה בשילוב הכניסה לתפקיד מורה בעל מעמד, תלמיד באוניברסיטה ויצירת הכנסה שתענה על צרכיו. המטרות שאותן הצבנו  ועליהן עבדנו היו מציאת עבודה נוספת כדי לממן את לימודיו, יצירת מעמד יציב בבית הספר וקביעות, והתארגנות להצלחה בלימודים.

בתהליך האימון עבדנו על זיהוי החוזקות של בועז, פיתוח הערכה עצמית, הבנת הקשיים שנובעים מADHD     ויצרנו תבנית פעולה יעילה ואפקטיבית להשגת המטרות השונות.

התוצאות:

הוצאות (השקעה למימון האימון) – 5 חודשי אימון כ20 פגישות 6000 ₪

ההכנסות – 1. עבודה נוספת תוספת הכנסה 3,000 ₪ לחודש שהם כ36,000 ₪ לשנה

2. סיום תואר ראשון נותן תוספת שכר (מינימום 100 ₪ לחודשX   12 X15 שנות עבודה נוספות בבית הספר )= 18,000 ₪

לסיכום השקעה של 6000 ₪ הביאה להכנסה של כ54,000 ₪.

האם השקעה כדאית ? תגידו אתם.

אורלי בחורה צעירה שסיימה לימודים לתאר ראשון במכללה, חיפשה עבודה וגררה אתה קשיים בהשתלבות במקומות עבודה קודמים, דימוי עצמי נמוך, וקשיי התארגנות.

המטרות שעליהן עבדנו חיפוש מקום עבודה קבוע שיענה על צרכיה, שיתאים לכישוריה וכמובן שייתן הכנסה סבירה. תקיעת יתד במקום ובניית מעמד מקצועי מרכזי ואיכותי בהתאם ליכולותיה.

בשלב הראשון למדנו מה היו המוקשים שהפריעו במקומות הקודמים, למדנו את העוצמות של אורלי, יצרנו תבנית פעולה מובנית לחיפוש עבודה כולל מקומות עבודה רצויים, סביבת עבודה רצויה ודרכי פעולה לקראת כניסה לעבודה. לקראת סיום שלושת החודשים הראשונים של האימון היא התקבלה לעבודה. בחודשיים הבאים עבדנו על הסתגלות והתמקמות יציבה במקום העבודה, הבנת הפוליטיקה הארגונית, גיבוש דפוסי עבודה יעילים, התנהלות רגשית יעילה והעלאת הביטחון העצמי. אורלי עובדת במקום כבר שנה וחצי.

הוצאות – תהליך האימון נמשך כחמישה חודשים כ 20 פגישות בעלות 6,000 ₪

הכנסות – הכנסה חודשית 5,000 ₪ במשך לפחות שנה וחצי שהם כ 90,000 ₪ ( היא ממשיכה כמובן לעבוד באותו מקום)

לסיכום השקעה של 6,000 ₪ הניבה הכנסה של 90,000 ₪ לפחות.

הניתוח שהבאתי כאן לא כולל בתוכו הימנעות מתסכול, חסכון בפגיעה בהערכה עצמית, הפנמת כלים להתארגנות ואימון עצמי שאותם לוקחים המתאמנים לכל החיים.

Posted on

ההרצאה האחרונה של רנדי פאוש להגשים את חלומות הילדות

פרופסור רנדי פאוש מרצה במסגרת סדרת הרצאות, הרצאה שנקראת ההרצאה האחרונה. מה שהיה קרוב מאד למציאות שלו כחולה סרטן שהרופאים נבאו לו 3-6 חודשים לחיות.ההרצאה עוסקת בהגשמת חלומות ילדות מלאה הומור והשראה.
לאלו שמתקשים בשמיעת הרצאה באנגלית הספר של רנדי פאוש בשם -ההרצאה האחרונה ניתן לרכישה בחנויות בתרגום לעברית.

Posted on

רשימת דברים לא לעשות- 10 הרגלים להפסיק עכשיו

רשימות "לא לעשות" הן לעיתים קרובות יותר אפקטיביות מאשר רשימת משימות לביצוע, על מנת לשפר ביצועים. הסיבה פשוטה, מה שאתה  לא עושה מגדיר את מה שאתה יכול לעשות. זאת דרך חשיבה היכולה לקדם את ניהול הזמן שלנו. גם הפעם נעזרתי בבלוג של טים פריס מעורר המחשבה וההשראה.

בהקשר של ADHD   הדבר נכון שבעתיים כי האימפולסיביות והצורך לרצות את כולם גורמים לנו לעשות דברים שאינם מקדמים אותנו באופן ישיר.

אני מצרף 10 פעולות מבזבזות זמן המהוות הרגלים מקובלים אשר בעלי עסקים ועובדי משרד צריכים לשאוף להשמיד. אתם מוזמנים להתמקד באחד או שניים כל פעם, בדיוק כפי שהייתם עושים עם רשימת מטלות בעלות עדיפות גבוהה.

אל תענו לשיחות טלפון בלתי מזוהות– תרגישו חופשי להפתיע אחרים אבל אל תהיו מופתעים. התוצאה של מענה לשיחות טלפון בלתי מזוהות היא הפרעה לפעילותך ונקודת פתיחה גרועה למו"מ אם תחשבו רבות מהשיחות הבלתי מזוהות הן מאנשי מכירות, סוקרים ואחרים. תנו להן לעבור לתא הקולי ואח"כ תחליטו מה לעשות איתן.

אל תקראו מיילים דבר ראשון בבוקר או אחרון בלילה-הראשון יבלבל את סדרי העדיפויות שלכם והאחרון יגרום לכם לנדודי שינה. האימיילים יכולים לחכות ל10 בבוקר  אחרי שסיימתם לבצע לפחות משימה אחת מתוך הרשימות לביצוע.

אל תסכימו להשתתף בפגישות או שיחות טלפון בלי מטרה ברורה או זמן סיום- אם התוצר הרצוי מוגדר בבהירות עם מטרות מוצהרות ונושאים שיש להתייחס אליהם, שום פגישה או שיחה לא צריכות להימשך יותר מ30 דקות. כדאי לבקש אותם מראש כדי שתוכל להתכונן מראש ולנצל היטב את הזמן המשותף.

אל תתנו לאנשים לקשקש אתכם או להעסיק אותכם בנושאים לא חשובים- במקום סדרת משפטים כמו מה נשמע /מה העניינים וכו'. השיבו במשפט כמו אני באמצע משהו אבל איך אני יכול לעזור לך?. עזרו לצד השני  להגיע לנקודה. אל תתנו לאנשים אחרים להסיח את דעתכם מהמשימה החשובה בה אתם עוסקים.

אל תבדקו אי מיילים כל הזמן- רכזו ובדקו בזמנים קבועים בלבד.

תבדקו מיילים פעמיים או שלוש ביום. כדאי להתמקד בדברים הכי חשובים שיש לכם לבצע.במקום להגיב לכל מיני הודעות חסרות חשיבות  או מקרי חרום מלאכותיים.

היזהרו מהתנדבות ועזרה בלתי מוגבלת לחברים ו/או אחרים – אין דרך בטוחה להצלחה, אבל הדרך הבטוחה לכישלון היא לנסות לרצות את כולם(ראו פוסט קודם בנושא). זה בסדר להתנדב  או לעזור לחברים, אבל שימו גבולות מסגרת לסיוע, אל תשכחו את המטרות והערכים החשובים לכם בדרך. תזכרו על חשבון מי אתם נדיבים בזמן בשלכם. זה אולי נשמע לא כל כך טוב אבל תאמינו לי רבים מהמתאמנים שלי וגם אני שילמנו ומשלמים מחירים על עזרה ללא גבולות.

אל תעבדו יותר כדי לתקן מוצפות- יצרו סדר עדיפויות – אם אתם לא יוצרים תיעדוף, כל דבר נראה דחוף וחשוב, הגדירו את המשימה הבודדת החשובה  ביותר לכל יום, כמעט שום דבר אחר  לא יראה חשוב או דחוף. לעיתים קרובות תמצאו שהמחיר הוא קטן יחסית כמו בהחזרת טלפונים מאוחר יותר או אפילו איבוד לקוח מול הדברים הגדולים שתבצעו. מה שחשוב הוא להגדיר מה הן המשימות הבודדות היכולות לשנות באופן דרמטי את חייכם או עסקכם וללכת עליהן.

אל תיקחו אתכם את מכשיר הסלולרי שבעה ימים בשבוע 24 שעות קחו לכם לפחות יום אחד בשבוע , אני בוחר ביום שבת שבו אני מכבה את המכשיר הסלולרי. שום דבר לא יקרה אם אשיב לשיחת טלפון יום למחרת.

אל תצפו מהעבודה שתמלא את החללים והתפקידים של פעולות וקשרים שאינם עבודה– העבודה היא לא כל החיים. תקצו זמן למרכיבים האחרים בחיים כמו משפחה, בת זוג, ילדים. לפחות כמו שאתם מקצים זמן לפגישות. לאנשים עם ADHD יש נטייה לגלוש מגבולות ומבנה ולהיסחף. חשוב לשמור על האיזון בין המרכיבים השונים של חיינו. מתן מקום לתחביבים ותחומים אחרים מעשיר את עולמנו והופך אותנו ליעילים יותר גם בעבודה.

לא להיסחף בגלישה לאתרים סתמיים שאינם קשורים לעבודה -שבה אתם צריכים להתרכז באותו זמן. הישארו ממוקדים במשימה ואם אתם זקוקים להפסקה, תנהלו אותה תקבעו זמן התחלה וסיום.

לסיום

אתם מוזמנים לעשות רשימה אישית של דברים שלא לעשות, להיפטר מהרגלים כאלה שגוזלים מזמנכם ופוגעים במטרות שלכם, לכל אחד יש את הרשימות שלו.

שתפו אותנו