Posted on

תפקודי ניהול פרק 3- מיקוד

מיקוד: מקבץ הכולל את הפעילויות הקוגניטיביות של מיקוד, שימור והפניית קשב למשימה.
אחת מהתלונות הנפוצות ביותר של אנשים הסובלים מתסמונת ADHD היא כי הם אינם מסוגלים למקד את הקשב שלהם למשימה ולשמר את המיקוד לאורך הזמן הדרוש. לעיתים הבעיה שלהם היא זו של בחירה. הם מתקשים מאוד להתמקד בגירוי הספציפי הדורש קשב: הקול בטלפון או המילים המודפסות על הדף.

Posted on

10 התכונות החזקות בADHD

פעמים רבות אני כותב על הקשיים של אנשים עם ADHD  הפעם החלטתי לרשום את  החוזקות,  את התכונות ההופכות את אנשי הADHD  למרתקים ומסקרנים. את ההשראה לפוסט הזה קיבלתי מקריאה של ראיונות עם יזמים מצליחים בארה"ב בעלי חברות מובילות ומצליחות במיוחד.

יצירתיות– חשיבה לא שגרתית מחוץ לקופסא דוגמא דיויד  נילמן מנכ"ל ובעלים של חברת התעופה ג'טבלו .

סקרנות – רצון להגיע למחוזות חדשים להכיר נושאים חדשים ואנשים חדשים.

נועזות – אומץ לקפוץ למחוזות לא מוכרים.

תקשורתיות – יכולת לייצור קשר במהירות ללא מחסומים של בקרה וזהירות.

אנרגטיות –  יכולת לפעול לאורך שעות רבות ובמרץ רב כמובן כשהנושא מלהיב .

רגישות– קולטים תחושות של אחרים דרך העיניים.

יכולת המצאה –  תשאלו את וולט דיסני, רובין וויליאמס.

דימיון–  יכולת להתנתק מהמציאות להפליג לעולמות אחרים ולפתח רעיונות חדשים.

חשיבה מהירה– חלק יקראו לזה אימפולסיביות כאן אקרא לזה חושים חדים הגורמים לקליטת המציאות ולתגובה מהירה.

טוב לב נדיבות– אנשים עם ADHD  הם חברים טובים כי יש להם יכולות נתינה גדולות  וללא חשבון( ברובם)

לסיכום יש בADHD   הרבה תכונות מדהימות וחזקות חשוב לזהות אותן וללכת אתן למקומות שיובילו אותנו להצלחות .

Posted on

"שתי דקות אני כבר חוזר אליך … "

יש לי 2 חברים טובים יוסי ודליה שמשפט כזה שמעתי מהם פעמים רבות.  בדרך כלל היו חולפים כשבועיים ואז הייתי חוזר אליהם בעצמי. לפני 15 שנים אמרתי לעצמי מעין אמירה "פולנית " בסגנון: הוא לא ממש חבר, לא אכפת לו ממני, אני לא מחזיר אליו טלפון. למרות  זאת נשארנו חברים.

ליוסי נוספה חברתי דליה שגם אצלה הדברים נראים די דומה. בתקופות לחוצות " שתי דקות אני כבר חוזר אליך" חזר על עצמו יותר( אצל יוסי תמיד היו תקופות לחוצות) במשך הזמן עם למדתי להבין שאין קשר בין החברות שלנו, בין האכפתיות   לבין העמידה בהתחייבות של עוד" שתי דקות אני חוזר אליך".

כי בצד השני של המשוואה הזאת היו שיחות מרתקות, עבודה משותפת, ותמיכה בתקופות קשות שבוודאי מאזנים את התמונה והרבה למעלה מכך.

במהלך השנים הסתבר לי שחברי הטובים שייכים לקבוצת המבוגרים עם ADHD (אולי לא במקרה הם חברי). שניהם אנשים מדהימים ,מרתקים וחברים שאיני רוצה לוותר עליהם.

הפוסט הזה מיועד לכל אלו שיש להם חברים כאלה וששמעו לא פעם תגובות כאלו. ולאותם אנשי הADHD   עצמם שאולי גם הם הפסידו בדרך.

כשאומרים לכם שתי דקות וכבר אני חוזר אליכם מה זה אומר?

  • אני מאד עסוק במשהו עכשיו וקשה לי להתרכז בנושא נוסף.
  • אני עסוק בארבעה נושאים ולא יכול לפתוח עוד אחד.
  • אני לא רוצה להעליב אותך אבל לא יכול עכשיו.
  • אני יודע שאתה אוהב אותי ובטוח שתסלח לי .
  • הרבה יותר קצר וקל לי להגיד שתי דקות… מאשר לנסות להסביר את כל מה שאמרתי עד עכשיו.

אז כשאתם שומעים  את ה"שתי דקות אני כבר חוזר אליך "  אני מציע שלפני שאתם מנתקים מגע(ומפעילים את הרפרטואר הפולני) תנסו להבין שאולי חבריכם מאותתים לכם על קושי, ובאותה הזדמנות תעשו מאזן רחב יותר של הקשרים ביניכם.

ולכל מי שנוטה להשתמש במטבע הלשון" שתי דקות אני חוזר אליך ולא חוזר"

האנשים שקבלו מכם את המסר ולא חשוב כמה הם אוהבים אתכם, יכול להיות שימאס עליהם להיות אלה שנושאים בעול הקשר ואתם עלולים להפסיד אנשים יקרים. במקום זה ניתן לשדרג את הרפרטואר שלכם ולהגיד:

  • תיאור קצר של עיסוקך כרגע לדוגמא: אני באמצע פגישה/אני באמצע עבודה/אני מאד עסוק.

מלחמה בכשל הזכרון המיידי :

  • לרשום על פתק זמין/ לרשום בפנקס קטן/במחשב/בסלולרי
  • להעביר אחריות לחבר(תוך כדי ציון האפשרות שאתה עלול לשכוח) לבקש שיחזור אליך בעוד שעה שעתיים.
  • שימוש באמצעי עזר אחרים כמו מזכירה/עוזר/בן זוג

אז שיהיה פורים שמח

Posted on

הרגלים מגונים או הרגלים רעים ? האם יש גם הרגלים אחרים?

בחיפוש אחר המושג הרגלים בויקיפדיה מצאתי רק שתי התייחסויות. אחת- הרגלים רעים והשנייה -הרגלים מגונים. אולם במושגי האימון לADHD  ומתוך ניסיוני האישי והמקצועי, הגעתי למסקנה שהרגלים יכולים להיות חיוביים, הרגלים שמסייעים לנו להשיג מטרות ויעדים.

אז כמה מילים מהו לדעתי הרגל. הרגל הוא פעולה שאנו עושים כחלק מסדר היום שלנו, באופן כמעט אוטומטי ומבלי להתלבט כל פעם מחדש האם לבצע אותו או לא. הרגל לדוגמא הוא צחצוח שיניים, אנחנו מצחצחים שיניים כל בוקר (וכל ערב) ואיננו חושבים כל בוקר מחדש האם לצחצח או לא, האם לעשות זאת מאוחר יותר וכו'. אנחנו עושים זאת על אוטומט ( כשקמים בבוקר רבים מחברי לא ממש ערים ובהחלט ההגדרה אוטומט מאד מתאימה לפעולה).

לאנשים עם ADHD    יש קושי רב עם התמדה בתחומים שונים ולכן הפיכת פעולות חשובות להרגל יכולה לסייע בהתגברות על המחסום. ההרגל יכול לסייע בהתגברות על קשיים בניהול רגשי.

הרגלים יכולים להיות בתחומים שונים:

בתחום האישי – הרגל לבצע פעילות ספורטיבית כל יום (או יומיים), בכל בוקר או ערב. לאכול ארוחות מסודרות, לשתות מים, ועוד כמובן כל אחד על פי תפיסתו. בתחום ניהול הזמן חשוב לייצור הרגלים בשימוש ביומן אישי

בתחום העסקי או בתחום העבודה- אני לדוגמא יצרתי הרגל להכין כל יום א' פוסט ולפרסם אותו, לפעמים זה לא עובד מסיבות שונות כמו השבוע, אבל גם אם סטיתי אני אחזור להרגל. כנ"ל הרצאות וובינרים בימי ה'. ככל שנשכיל להפוך פעולות החוזרות על עצמן להרגלים אוטומטיים כן ישתפרו התוצרים שלנו בתחומים אלו.

כמובן שחשוב לייצור הרגלים גם בתחומים אחרים כמו התחום החברתי, הכלכלי, הזוגי ועוד.

לסיום המלצתי חישבו השבוע על תחום מסוים שברצונכם להפוך להרגל והטמיעו אותו בסדר היום שלכם.

אשמח אם תשתפו אותי ואת חברינו בהרגלים חדשים (וגם ישנים) איך הטמעתם אותם ואיך התגברתם על המחסומים בדרך.

Posted on

הקלטת ההרצאה: סודות ההצלחה – הגדרת והשגת יעדים

הקלטת ההרצאה : סודות ההצלחה – הגדרת והשגת יעדים

מרצה – ערן שטרן ערן שטרן– מנכ"ל חברת "יוצא מהכלל", מנטור עסקי ויזם.

מראיין מנחה – ראובן סדן מנכ"ל מיקוד להצלחה אימון ADHD

להקלטת ההרצאה לחצו כאן

Posted on

הרצאה סודות ההצלחה איך להגדיר ולהשיג יעדים

הרצאה סודות ההצלחה

מרצה –  ערן שטרן– מנכ"ל חברת "יוצא מהכלל", מנטור עסקי ויזם. ערן בעל נסיון של שנים בניהול וליווי אנשים פרטיים, מנהלים, עובדים ובעלי עסקים להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם, בעל תואר שני במנהל עסקים, ונסיון עסקי רב.

מראיין מנחה – ראובן סדן מנכ"ל מיקוד להצלחה אימון ADHD

ההרצאה ביום ה' 10/3/2011 שעה 21:00

מקום בבית שלכם ליד המחשב עם כוס קפה או תה


דואר אלקטרוני *
שם *


Posted on

אני מסכם שנה של פעילות הבלוג האישי שלי ואתם מוזמנים לחגוג אתי

אני מסכם שנה של פעילות הבלוג האישי שלי ואתם מוזמנים לחגוג אתי

סיכום פעילות

מאז ספטמבר 2007 הוצאתי 119 ניוזלטרים לרשימת תפוצה שמנתה בתחילת הדרך 360 איש ומונה היום 2100 איש .

מאז מרץ 2009 קיימנו (רבקה ארוטשס שותפתי ואני)למעלה 30 הרצאות וובינרים בהשתתפות אלפי מאזינים.

מאז מרץ 2010 אני מפעיל בלוג  אותו קוראים כ2000 איש מדי חודש.

לכבוד חגיגות השנה אני מתכנן מספר הרצאות מיוחדות ומרתקות עם טובי אנשי המקצוע בתחומי האימון וADHD   , בהרצאות נעסוק במימדים שונים החשובים לצורך הצלחה. אתם מוזמנים לעקוב אחר הפרסומים

בין המרצים:

ערן שטרן– מנכ"ל חברת "יוצא מהכלל", מנטור עסקי ויזם. ערן בעל נסיון של שנים בניהול וליווי אנשים פרטיים, מנהלים, עובדים ובעלי עסקים להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם, בעל תואר שני במנהל עסקים, ונסיון עסקי רב.

ערן יפתח את סדרת ההרצאות בנושא השגת יעדים- נושא חשוב מאד לכל אדם ובפרט לאלו שסובלים מADHD   בהרצאה מקדימה של ערן הוא התייחס לגורמים הבולמים אנשים רבים מלהשיג יעדים ביניהם הוא מונה : פחד, חוסר פעולה, חוסר אמונה, חוסר פוקוס, דחיינות ,וחבלה ביעדים של עצמם וחוסר זמן. זה נשמע כמו רשימת הסיבות המקיפה  למה אנשים עם ADHD  לא מצליחים להשיג יעדים.

ד"ר לורנס מייטליס – נוירופסיכולוג מנוסה המתמחה בADHD  ועוסק בו כעשרים שנים ויתייחס לשייכות והישרדות.

ערן כץ – בעל שיא גינס בזכרון, מומחה ומרצה בארץ ובעולם בנושא אסטרטגיות לזכרון בתחומים שונים.