Posted on

5 דרכים נוספות לצמצום דחיינות

5 דרכים פשוטות לסייע לאנשי הADHD להתחיל ולסיים פרויקטים בבית ובעבודה.

אחד הנושאים הכאובים ביותר אצל הADHD הו הדחיינות .  דחייה של כל פרויקט או עבודה שנראה מפחיד מורכב או סתם לא מעניין. התנהגות כזאת יכולה לגרום לבעיות קשות ביחסים בינאישיים ובמקום העבודה.  במקרים רבים העובדה שאיננו מסיימים פרויקט בזמן ניתפשת כזלזול, חוסר אמינות או עצלנות.

מכיוון שדחיינות הינה פועל יוצא של תפקודי ניהול לוקים ניתן לשנותה על ידי טכניקות קוגניטיביות התנהגותיות.

1. עשה משהו כייפי קודם

ADHD רבים  מוצאים את זה יעיל לעשות משהו שהם נהנים ממנו כאמצעי להיכנס למסלול לעשיית משהו פחות מהנה.  כל פעולה ממריצה יכולה לסייע . חלק עושים ספורט, חלק משחקים במשחק מחשב. כאשר כתבתי את התיזה שלי התאמנתי 20 דקות בתוכנת אימון ממוחשב מסוג ATTENGO לפני שהתחלתי לכתוב, וזה עזר לי מאד להיכנס לכתיבה. חשוב להכין תזכורת ל20 דקות כדי שלא נשקע בפעילות הממריצה ונשכח מהפרויקט עצמו.

2. יצירת סביבה מתאימה

אנשים עם ADHD יעילים במיוחד בסביבות לא קונבנציונליות. למשל חלק מהם יתמקדו יותר עם מוסיקת רקע רועשת. אני אישית מצאתי לאחרונה שכשהבית ריק קשה לי להתרכז  ואז ישיבה בבית קפה שכונתי עוזרת לי בכתיבת הפוסטים שיטה שמתאימה להרבה אנשים על פי כמות היושבים בבתי קפה עם לפטופ.

3. שינוי הדיבור הפנימי

מה שאנחנו אומרים לעצמנו לגבי ביצוע הפרויקט משפיע רבות על איך ואם נעשה אותו. חשוב לכן להימנע ממחשבות כמו " זה יקח לי המון זמן, כבר מאוחר מדי " ואפשר להחליף את המחשבות, למחשבות כמו " אולי לא אצליח לסיים את המשימה היום אבל אוכל לבצע את השלב הראשון תוך החצי שעה הקרובה.

המסר שאתה שולח לעצמך כאשר אתה מסיים משימה בהצלחה יכול להיות בעל עוצמה בצמצום דחיינות בעתיד. המסר הזה יכול למחוק את תחושת האשמה  שדחיינים מרגישים לגבי פספוס פגישות או סירוב לעבודות שאינן מתאימות לכישוריהם.

4. פשוט תתחיל לעשות

רק להתחיל משימה גם אם ההתחלה צולעת, מקל להמשיך הלאה במשימה לאחר מכן. בפעם הבאה שאתה מרגיש שאתה נמנע מפעולה, קח צעד ראשון גם אם הוא צעד חלש. לדוגמא אם אתה צריך לכתוב נייר מסוים, התחל בכתיבת מילים אקראיות לגמרי. אפילו אם זה ג'יבריש, לפחות אינך מסתכל יותר על דף ריק.

5. שימוש באמצעים ויזואליים

שיטה נוספת שעובדת טוב עם ADHD היא שימוש באמצעים ויזואליים. אני מציע כאן שימוש בתרשים גאנט בגירסא  פשוטה הזמין במיקרוסופט

בלינק הבא:    http://office.microsoft.com/he-il/visio-help/HP001207742.aspx

 

Posted on

טבלת כוכבים מגנטים צבעונית לעיצוב התנהגות נאותה

טבלת כוכבים מהנים

 

טבלת כוכבים מגנטים צבעונית לעיצוב התנהגות נאותה"טבלאות כוכבים" הינן שיטה שנוסתה ונבחנה בהצלחה לעידוד התנהגות נאותה והרגלים טובים תוך שהילדים צוברים כוכבים כתגמול על התנהגות טובה.

ילדים אוהבים לזכות בכוכבים  וטבלת כוכבים מהווה דרך מצוינת כדי לעודד אותם להתנהגות טובה ולקיחת אחריות.

טבלת הכוכבים המגנטים זוכה להצלחה רבה בעולם והינה מומלצת על ידי פסיכולוגיים ויועצי חינוך. ועכשיו – גם בישראל !

ניתן להשתמש בטבלת הכוכבים ליותר מאשר ילד אחד על ידי שימוש בשורות שונות לכל ילד.

בשיתוף עם ילדך, בחר/י את הפעולות שברצונך לשפר. בכל פעם או בכל יום שילדך יתנהג בהתאם, הוא יזכה בכוכב ויוכל לשים אותו בשורת הכוכבים.

מומלץ לסכם מראש עם הילד/ה על מטרה ואת הפרס שיתקבל עם השגתה.

על פי הצורך,המטרות יכולות להיות על בסיס יומי או שבועי.

אפשר לחזור על הפעולות כדי לעודד את הילד לאמץ את ההתנהגות הרצויה.

עמודות הטבלה ממוספרות כך שניתן לצבור כוכבים על בסיס יומי שבועי או בכל צורה שנדרשת.

הטבלה נוחה לנשיאה לכל מקום.

טבלת הכוכבים מגיעה עם 18 מגנטים של פעילויות מומלצות, 6 מגנטים ריקים לרישום עצמי של פעילויות נוספות ו-56 כוכבים צבעוניים.

הטבלה ניתנת לתליה על שרוך (מצורף) או להעמדה באופן עצמאי.

הטבלה מיועדת לגילאים: 3-12

מידות הטבלה: 18 סמ X 18 סמ

ניתן לרכוש את הטבלה אצלי ניתן להתקשר : 09-7485566 או פקס' 09-7485554

ניתן לייצור קשר גם במייל :       sadanreuven1@gmail.com

 

Posted on

מה חשבתי לעצמי כשאמרתי את זה או כוחה של העצירה(חלק ב')

אינטליגנציה רגשית מתחילה עם עצירה

  • אינטליגנציה רגשית היא לזהות את הרגש כאשר הוא מופיע.
  • חשוב לעצור כדי לשים לב שיש כאן רגש.
  • לזהות את הרגש על ידי כך שניתן לו שם.
  • מתן השם מפחית את הכוח של הרגש.

שינוי דפוסי תגובה שליליים לתגובות רציונליות- לא יופיע ללא עצירה

צריך ללמוד לשים לב ל:

סימנים בגוף, תחושות פיזיולוגיות המקדימים לתגובות בעייתיות> למקם ולזהות את  התחושה, רגש, האמונה והמחשבה.

חוסר נוחות כתוצאה ממתח וחרדה > לתת לזה שם, מאפשר להסתכל על זה בצורה יותר רגועה ושקולה ובוודאי יעזור להגיב טוב יותר.

תהליך הסינון

עצירה> לאתר במדויק את הקושי, את  התחושות, הרגשות והמחשבות.

לשים לב > לרדוף  ולקלוט את המצב בזמן בצורה חדה ומהירה.

תהליך > פרואקטיבי לא לתת לאנשים או מצבים להפעיל אותך, אלא להפעיל שיקול דעת ביחס למטרות, לערכים ולצרכים שלך.

תגובה היא פרואקטיבית

עצור- חשוב- דבר

למה אני שם לב ? מתן שם עוזר להבין את המצב.

איך זה משרת אותי עכשיו? חשוב להסתכל על זה דרך המטרות , הערכים והצרכים שלי.

מה הוא השימוש הטוב ביותר בזמן שלי עכשיו? האם בכלל להתייחס לנושא עכשיו או "להתבשל" ולהגיב מאוחר יותר .

עצירה מאפשרת תשומת לב לבחירה, בנושא אחד להתמקד בו.

Posted on

היריד להפרעות קשב וריכוז-קשיי למידה ותפקוד.

מועד היריד: 12.1.2012, שעות היריד: 12:00-19:00.
מיקום: ישראל יפה בפארק הירקון ת"א – מפת הגעה

היריד מיועד להורים לילדים, לבני נוער, סטודנטים, מבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז.
אנשי חינוך: גננות, מורות ויועצות המתמודדות עם הקשיים  באופן יום יומי  ומטפלים בתחום.

ביריד נציג 3 תחומים:

איבחונים – ממוחשבים ואיבחונים רגילים.

שיטות טיפול שונות – טומטיס, אלבאום , כישורי למידה , לושר , דייויס ועוד..

טכנולוגיות מסייעות ואביזרים- תחליפי ריטלין, תוכנות, משחקים ספרות ועוד..

פרטים נוספים באתר היריד:

להרשמה לביקור וקבלת הזמנה חינם לביקור ביריד – מבקר ללא הזמנה ישלם 25 ₪.

קבלת עידכונים ומבצעים בעמוד הפייסבוק שלנו.

Posted on

טופס הרשמה לוובינר סטודנטים עם ADHD

וובינר עם אילן גונן דוקטורנט בקיימברידג' המתמודד עם קשיי בקשב וריכוז ADHD

בשיחה נכיר את אילן גונן סטודנט לתואר שלישי.

את ניסיונו הלימודי בשלבים המוקדמים של בית הספר היסודי והתיכון.

את השלבים הראשונים באקדמיה בלימודים לתואר ראשון ושני.

נלמד  עם איזה קשיים התמודד במהלך הלימודים האקדמיים.

ונשמע מה 5 הטיפים המשמעותיים שהוא נותן לסטודנט המתמודד עם קשיי קשב וריכוז ADHD

מנחה מראיין ראובן סדן מנכ"ל מיקוד להצלחה – אימון  ADHD


דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד *