Posted on

האאי די אייצ' די שלי ואני יוצאים לדרך

למה קבוצת אימון למבוגרים עם ADHD?

לאחר שנתיים של הנחיית קבוצות אימון ועשר שנים של אימון אישי, אני משוכנע שכל משתתף בקבוצת אימון יצא נשכר ויעבור תהליך שינוי משמעותי. בכל מקרה אתם יכולים להיפגש אתי לפגישת היכרות לא מחייבת, ואף להגיע למפגש הראשון של הקבוצה כדי להתרשם ולגבש דעה סופית.

מצרף דברים שכתבתי לקראת סיום הקבוצה האחרונה והקלטות של שתי שיחות בנושא.

ובכל מקרה מאחל לכם רק טוב

ראובן סדן

קבוצת האימון כמנוף לשינוי

בימים אלו אני נמצא בעיצומה של קבוצת האימון הרביעית שלי. זאת אחת החוויות המשמעותיות שחוויתי כאדם וכמאמן, התהליך שעוברים המשתתפים בקבוצה מביא אותי למסקנה שהאפקטיביות של קבוצת אימון אינה נופלת מזו של האימון האישי ולעיתים אף עולה עליה.

האווירה הקבוצתית של מפגש עם אנשים איכותיים שיחד עם זאת מושפעים על ידי הADHD שלהם גורם לחברים בקבוצה להתבונן בפתיחות ובעומק בקשיים שהם מתמודדים אתם, ההבנה והאמפתיה גורמים לאנשים להרגיש בנוח, לדבר על הקשיים ולמצוא דרכים טובות יותר להתמודד אתם.

הניסיון הרב המשותף בנוסף לידע והניסיון שלי כמנחה מאפשרים לקבוצה להעלות פתרונות יעילים וחדשים בתחומים שונים ולהבין טוב יותר את הקשיים. לעיתים גם קבלת הקושי מהווה שינוי משמעותי כי היא מקלה על תחושת אי הנחת התמידית ומאפשרת להתמקד בדברים החשובים באמת.

התגובות של אנשים המשתתפים בקבוצה מרגשות. הערות כמו "אנשים אומרים לי שאני הרבה יותר רגוע…",  "…החיים שלי השתנו מרגע שהצטרפתי לקבוצה…", " …זה  מאד מעודד לראות שיש עוד אנשים שמתמודדים עם קשיים דומים…"

לסיכום השילוב של קבלת כלים יעילים שנוסו בהצלחה על ידי אנשי ADHD אחרים ביחד עם הבנה מעמיקה של המקומות בהם הADHD משפיע עלינו ושינוי בעמדות כלפי תחומים שונים מאפשרים למשתתפים לעשות שינוי משמעותי בחייהם.

הרצאה  אינטליגנציה רגשית אסטרטגיות וכלים בקבוצת אימון למבוגרים עם ADHD מרצה ראובן סדן  מראיין מנחה הראל-לינק להרצאה

שיחה עם משתתפי קבוצת אימון לגבי התהליך האישי, התהליך הקבוצתי והתועלות של השתתפות בקבוצת האימון לינק להקלטת השיחה

אימון קבוצתי מתמקד בהשגת המטרות האישיות של המשתתפים, בעזרת המאמן וחברי הקבוצה.

האמפתיה וההבנה מאפשרת יצירת מרחב תומך ומקבל. החוכמה, היצירתיות והניסיון  הקולקטיבי של הקבוצה נותנים מימד חשוב להצלחה.

הכימיה בתוך הקבוצה של ה"איידיאייצ'דיים" מאפשרת לנו להבין טוב יותר את הגורמים המשפיעים על חיינו וכמובן לעזור אחד לשני.

הקבוצה מאפשרת הזדמנות ללמוד מהצלחות של אחרים ולקבל השראה אישית.

באילו נושאים נעסוק בקבוצה?

ניהול זמן, סדר וארגון, התנהלות כספית

פתרון בעיות וקבלת החלטות, התנהלות בעבודה

הערכה עצמית, השפה החברתית קשרים חברתיים, ניהול כעסים וקונפליקטים

 

הקבוצה נפגשת בימי ג' בערב 20:00 עד 22:00  באזור תל אביב

בהנחיית:
ראובן סדן: M.Ed בייעוץ חינוכי, מנכ"ל ICA איגוד המאמנים הישראלי ל- ADHD, מאמן מתבגרים מבוגרים ויזמים עם ADHD.

לפרטים והרשמה:

טלפונים : 09-7485566  נייד 050-2516709

מייל sadanreuven1@gmail.com

מה אמרו משתתפים :

אורנה: סדר היום שלי יותר מתוכנן ,למדתי אסטרטגיות לניהול זמן, למדתי להתמודד עם קושי בתחושת הזמן, לרשום יותר כדי להתגבר על בעיות זכרון, לעשות סדר בין חשוב ודחוף, לדעת להתארגן מחדש אן יש שינוי בתכניות, יש לי הרבה יותר מודעות ואולי הכי חשוב למדתי את החוזקות שלי.

גיא :אני לוקח מהקבוצה את ניהול הזמן , את הנושא של פתרון בעיות, לשבת מול בעייה ולפתור אותה. הצפת הידע והנגיעה גם אם לא יעשה עם זה משהו כרגע , תבנית הפתיחה מאד נחמדה.

עופר: לוקח הרבה יותר מודעות להתנהגויות של הADHD , לוקח חינוך עצמי להכניס הכל לאאוטלוק הבין למה זה חשוב ואיך זה מכניס לסדר יום יעיל יותר. קיבלתי הרבה מאד אינפורמציה חשובה ועל זה מודה , היה מאד מעניין

כרמית: הסדנא הועילה לי בעיקר באבחון הבעיה שלי ובהכרה שאני אכן מתפקדת שונה מרוב האנשים. היה מדהים לראות עד כמה אנחנו, אנשי ה-ADHD סובלים מסימפטומים דומים. השיתוף הזה נותן כוח ובעקבותיו אני מרגישה פחות "לא מוצלחת" ומבינה שאינני עצלנית או טיפשה, אני פשוט בנויה קצת אחרת. אומרים שמודעות היא 50% מהפתרון. אז הסדנא דחפה אותי ללכת  לאבחון, מקווה להתחיל לקחת רטלין ומקווה שזה יעזור לי להתרכז ולהתקדם להגשמת המטרות שלי.

חשוב לדעתי להבין שסדנא לא פותרת את הבעיה. בעיית הקשב היא תסכול יומיומי. אבל השיתוף והכלים שהועלו בה מקלים מעט.

הרבה תודה,כרמית

Posted on

הומאופתיה, רפואה משלימה וטיפולים קונבנציונליים(ריטלין)

בשבוע שעבר שמעתי הרצאה של פרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, ההרצאה עסקה בנושא הגישה הנכונה לרפואה משלימה. מסקנותיו של פרופסור הלוי היו שהרפואה המשלימה ברובה אינה אפקטיבית, אינה מוכחת מחקרית והסיבה שהרפואה הקונבנציונלית  צריכה להתייחס אליה היא כחלק מאחריותה לבריאות הציבור וכדי להבין טוב יותר מטופלים שבוחרים להיעזר בתרופות אלטרנטיביות.

אין שום יתרון מובהק בחמרים מן הטבע, חלקם היעיל מצא ברובו את דרכו לתרופות הקונבנציונליות. ומעבר לכך לא כל מה שטבעי הוא טוב(גם ארס של נחש וגם ציאניד נמצאים בטבע).

הרצאה זאת העלתה בזיכרוני דיונים רבים מהעבר בנושא שימוש בריטלין לעומת שיטות אלטרנטיביות.

הדיון בנושא זה מעסיק מבוגרים והורים רבים לילדים עם ADHD. התשובה הברורה היא אין מחקרים המוכיחים אפקטיביות של גישות אלטרנטיביות כפתרון לבעיית קשב וריכוז. לא הומיאופתיה ולא רוב השיטות המפורסמות בנושא זה(גם אנחנו בזבזנו חצי שנה על ניסיון בטיפול הומיאופתי).

אפילו האומגה 3 שנחקרה רבות לא מתקרבת באפקטיביות שלה לריטלין. חשוב לדעת זאת.

יותר מכך רוב הגורמים המביעים התנגדות וביקורת על שימוש בריטלין מונעים או מאמונות (סיינטולוגים) או מאינטרס כלכלי (בעלי פתרונות אלטרנטיביים).

למרות שאני עוסק בגישת האימון כדרך לסייע לאנשים עם ADHD להתגבר על האתגרים שהפרעת הקשב מציבה בפניהם, איני מתיימר להציע אלטרנטיבה שלימה לריטלין. עשרות ומאות ילדים ומבוגרים שפגשתי נעזרו בריטלין ששינה את חייהם, שאפשר להם להתמודד טוב יותר  עם לימודים, עם קשרים חברתיים וזוגיים  ועם אתגרים בתחום העבודה.

Posted on

8 דרכים יעילות לשיפור המיקוד שנבחנו על ידי מומחים

  • צמצם את שדה הראייה שלך – שמור רק את מה שאתה עובד עליו ממולך – סנדי מיינרד,  מאמנת ADHD.
  • · שלח לעצמך מסר– שלח לעצמך מכתב/סמס/מייל שייראה על ידך המזכיר לעצמך להישאר ממוקד ," זה לא הזמן לנקות את החדר. אני אעשה זאת מחר" – פטרישיה קווין, M.D, ננסי רייטי, Ed.M, תרזה מייטלנד, Ph.D..
  • · הימנע מביקורת – הימנע מפרפקציוניזם או תסכול על ידי כך שלא תבקר את עבודתך עד שתסיים אותה – כריסטין אדמק, מחברת אמהות עם ADD .
  • · הכן רשימה – קח חמש דקות לרשום את כל הדברים שאתה צריך לעשות, ברגע שהמשימות כתובות על הנייר, תמצא שזה קל יותר להתמקד. תומס וויטמור, , Ph.D מישל נובוטני, .Ph.D
  • · בקש מזכיר ידידותי בקש מחבר היושב לידך בכתה או בישיבה שיטפח קלות על כתפך אם נראה שאתה מתנתק/מרחף. – קריס, כותב למבט הציפור תפישת עולם של ADD וADHD .
  • · התאמן באופן קבוע – אימון גופני ממקסם את תפקודי המוח , והוא הדרך הטובה ביותר לשפר מיקוד לטווח ארוך. אד הלאוול, M.D. וג'ון רייטי, M.D..
  • · דע את מגבלותיך – כאשר אתה מוצא את עצמך מתנתק/ מאבד ריכוז, היה גלוי. אמור לאדם אתו אתה מדבר, " אני מצטער. האם אנחנו יכולים לעצור לדקה?" – אלכס זיגלר, מחבר שותף של מבט הציפור תפישת עולם של ADD וADHD .
  • · הצב מטרה – אם יש לך מטרה התואמת את מי שאתה ואת מה שאתה מתלהב ממנו, אתה תזיז הרים כדי להישאר על המשימה ולהשלים את העבודה. – מיכאל סנדלר , כותב הטור הצלחה בבית הספר ל ADDitude.
Posted on

אתה יודע שאתה ADHD כאשר…

  1. אתה לא מוצא את מפתחות המכונית שלך או את הצרור הרזרבי. ואתה לא מצליח להיזכר איפה הנחת אותם.
  2. אתה לא מצליח לראות את השעון המעורר על השידה ליד המיטה בגלל ערימת הספרים שאתה קורא- כולם באותו זמן. ומעבר לפריטים אחרים.
  3. אתה קונה מערכת חדשה לארגון זמן שתארגן לך את 5 המערכות שיש לך.
  4. אתה מוצא את השלט של הטלויזיה במקרר או מנסה להתקשר בטלפון האלחוטי ופתאם רואה שזה השלט רחוק של הטלויזיה.
  5. אתה לא מצליח לראות את השולחן מתחת לערימות הניירת האינסופיות.
  6. אתה שוכח מה אתה עושה באמצע המקלחת.
  7. אתה עוצר בשלט עצור, יושב, מסתכל על השלט ומחכה שיהפוך לירוק.
  8. התעטשות מסיחה את דעתך.
  9. אתה מגיע לבית המשפט המחוזי, המאבטח בכניסה בודק אותך ומשום מה רגל אחת משמיעה אזעקה ושנייה לא. ואז מסתבר שנעלת שתי נעליים שונות.

10.אני מצטער מה היתה השאלה שוב?

11. יציאה מהבית לקניות לוקחת לפחות שלושה סבבים. בראשון שכחת את רשימת הקניות, חזרת לקחת אותה והגעת לחנות ואז גילית ששכחת את הארנק. חזרת ואז גילית ששכחת את….מלאו את החסר.

12. במרכזיה של ארגון שרות -פלאפון לדוגמא אתה צריך לשמוע שלוש פעמים את מספרי השלוחות הרלבנטיים עד שתקלוט את זה שאתה צריך.

13. אתה מדבר בטלפון ואז נתקף ברגע של פאניקה ובו אתה שואל" איפה שמתי את הטלפון?"

14.אתה מתקשר למישהו אבל כשהוא עונה אתה לא זוכר למי התקשרת.

15. אתה הולך לחדר שינה לקחת משהו, מגיע לחדר השינה ו…שוכח מה רצית.

16. אתה עובד בגינה הנעליים מלאות בבוץ, אשתך מנקה את הבית ואז הטלפון מצלצל ואתה רץ פנימה לענות…

17. אתה יוצא בזמן כדי להגיע לתור אצל הרופא. אבל אתה חושב על דברים אחרים ומוצא את עצמך בדרך למשרד,  כמובן שבסופו של דבר אתה מאחר לרופא.