Posted on

הקסם של עשיית דבר אחד בנקודת זמן

25-50 אחוז מהאנשים מדווחים על תחושה של  מוצפות או שחיקה בעבודה. זה לא רק מספר השעות שאנחנו עובדים, אלא גם העובדה שאנו מבלים שעות רבות בג'גלינג בין משימות רבות באותו זמן.

מה שאיבדנו, מעל הכל, הן נקודות העצירה, נקודות הסיום והגבולות. הטכנולוגיה  טשטשה אותם עד ללא היכר. לכל מקום שאליו אנחנו הולכים העבודה מלווה אותנו, דרך המכשירים הדיגיטליים שלנו, זה ממכר ותובעני, כמו פצע שאיננו יכולים להימנע מלגרד אותו, למרות שהגירוד קרוב לוודאי רק מחמיר את המצב.

אמרו את האמת- האם אתם עונים למיילים בזמן השתתפות בכנס, (ולעיתים אפילו תוך כדי שיחת טלפון )?האם אתם מביאים את הלפטופ לישיבה  מעמידים פנים שאתם  מקלידים הערות ובעצם גולשים ברשת ? האם אתם אוכלים צהרים ליד שולחן העבודה? האם אתם מתקשרים תוך כדי נסיעה? ואפילו שולחים SMS תוך כדי נסיעה למרות שאתם יודעים שזה מסוכן ולא חוקי?

המחיר הגבוה ביותר בהנחה שלא התרסקתם בנסיעה, הוא בפרודוקטיביות שלכם.

באופן חלקי זאת המשמעות הפשוטה של חלוקת הקשב שלכם, העובדה שאתם באופן חלקי קשורים לפעילויות רבות אבל לעתים רחוקות עסוקים באופן מלא במשימה אחת. כאשר אתה עובר ממשימה אחת לשנייה, אתה מגדיל את הזמן שיקח לך לסיים את אותה פעולה בממוצע ב25 אחוז.

אבל הנזק הסמוי והגדול ביותר הוא , מכיוון שכל הזמן אתה עסוק במשהו, אתה שורף ללא רחמים את יתרות האנרגיה שלך במהלך כל יום, כך שנותרת לך פחות ופחות אנרגיה זמינה בכל שעה שעוברת.

במקרה של ADHD יש כאן מלכודת מצד אחד המעבר ממשימה למשימה מאפשר לחלק מאתנו להעלות ריכוז ואנרגיה, מצד שני כאמור הג'גלינג הזה וחוסר ההתמקדות בנושא אחד מתיש אותנו.

אני יודע את זה מניסיוני . אני מספיק לכתוב פי שתיים או שלוש כאשר אני מקציב לכך זמן מוגדר במקרה שלי ביום א' בבוקר, הדרך היעילה ביותר להגביר פרודוקטיביות וחשיבה יצירתית היא להגדיר זמנים ברורים לעיסוק בהם , כמו כן להקצות זמנים קצרים ומתוכננים  למנוחה וחידוש הכוחות.

3 דרכים לעצב טוב יותר את גבולותיכם, ולשפר את התפוקות שלכם.

  1. עשו את הדבר החשוב ביותר ראשון בבוקר – תכננו זאת ללא הפרעות והקצו 60 עד 90 דקות, עם זמני התחלה וסיום ברורים. אם ניתן תעבדו בחלל שיש בו פרטיות, או עם אוזניות המעלימות את רעשי הרקע.  ולסיכום, הימנעו מכל מעבר  למסיחים, בידיעה שתכננתם נקודת עצירה. ככל שתצליחו להישאר במשימה, כך הפרודוקטיביות שלכם תגבר. כאשר אתם מסיימים קחו לפחות כמה דקות להתרעננות.
  2. מסדו מסגרות זמן קבועות וארוכות יותר לחשיבה יצירתית או לחשיבה אסטרטגית – אם לא תעשו זאת תמצאו עצמכם שקועים בדחוף, חפשו סביבה שונה לבצע את המשימות האלו, כמובן סביבה רגועה ומעודדת סוגים כאלה של חשיבה.
  3. קחו חופשות אמיתיות וקבועות- אמיתיות הכוונה שכאשר אתם בחופש אתם באמת מנותקים מהעבודה. קבועות הכוונה מספר פעמים בשנה אם אפשר, גם אם כמה מהן הן רק תוספת של יומיים שלושה לסופ"ש. מחקרים מראים שתהיו בריאים יותר אם תקחו את כל הזמן לחופשות. וגם יותר פרודוקטיביים.

עקרון יחיד עומד בבסיס העקרונות האלו כאשר אתה עוסק במשימה בעבודה, עסוק  באופן מלא  לפרק זמן מוגדר. כאשר אתה בהפסקה, באמת עשה הפסקה. הפסיקו לחיות את חייכם באזור האפור.

מבוסס על מאמר של טוני שוורץ בהארוורד ביזנס ריוויו

Posted on

קשה להיות חבר שלך

 

פיתוח מיומנויות וכישורים חברתיים לילדי ADHD באמצעות אימון והדרכה

בית סוראסקי, המרכז הרפואי שיבא תל השומר

יום ב' 7-5-2012, טו באייר תשע"ב

מנחה – ראובן סדן, מנכ"ל מיקוד להצלחה – אימון ADHD, מאמן אישי ומנחה קבוצות

14:30-15:30    התכנסות, הרשמה וכיבוד קל

15:30-16:15    הילד המאתגר בתוך השריון:  להבין, להתחבר, לאהוב

הסתכלות נטולת אשמה או שיפוטיות על ילדי ADHD דרך גישת נקוד"ה החדשנית, המציעה דרכים לכוונון הסביבה ורכישת כלים חברתיים שיאפשרו לילד תפקוד מיטבי.

מרצה – ד"ר שמחה (סטיוארט) צ'סנר, פסיכולוג קליני מומחה להפרעות קשב,מנהל מכון מטרה, מייסד ישיבת "בני חייל", ומחבר הספר "הילד בתוך השריון", הוצאת אח.

16:15-17:00 "לחבק דולפין", איך להרגיע סרדינים וכרישים ביחסי ילדים, הורים ומורים.  מודל הדולפין ככלי התמודדות: כיצד יכולים ילדים, הורים ומורים לפתח את שפת הדולפין לשיפור התקשורת היומיומית בבית ובמסגרות חינוכיות וטיפוליות.

מרצה – ד"ר חן נרדי, Ph.D  מרצה –Ph.D.  בעבודה סוציאלית ופילוסופיה, יותר מ-30 שנות ניסיון בטיפול אישי, זוגי ובהנחיית קבוצות, ומחברם של ספרי עיון והדרכה, ביניהם "לחבק דולפין – איך להרגיע סרדינים וכרישים כשילדים מציקים", הדים 2012.

17:00-17:20    הפסקה וכיבוד קל

17:20-18:00    ODT ככלי טיפולי

העצמה אישית ופיתוח מיומנויות חברתיות לילדים ונערים עם הפרעות קשב ולקויי למידה, על ידי פעילות Out Door Training יחידנית ובקבוצות, בסביבה חוץ-ביתית.

מרצה – דותן חיים, MA בלמידה אתגרית, מרכז אקדמי של תחום "מנחי סדנאות שטח", ומייסד התחום "טיפול באמצעות הרפתקה" בווינגייט.

18:00-18:40    עשיית קסמים כמפתח להעצמה חברתית

הקסם כאסטרטגיה חברתית ואישית לילדים עם קשיים חברתיים: הרצאה שהיא גם מופע קסמים מרתק ומפתיע, שיגלה לכם דברים שלא ידעתם על עצמכם.

קוסם ואמן – אורי אשכנזי,  בוגר האקדמיה לאומנויות הקסמים ב – LA, יועץ התפתחות אישית וקידום עסקים בעזרת קסמים, מורה ומתנדב.

18:40-18:50    הפסקה וכיבוד קל

18:50-19:30    בדידות וחברות של ילדים ומתבגרים עם לקויי למידה ו – ADHD בעידן האינטרנט: חברות באינטרנט ככלי נוסף להתמודדות עם תחושת בדידות של ילדים ומתבגרים עם וללא ליקויי למידה ו-ADHD.

מרצה – ד"ר עדי שרעבי, חוקרת ומרצה לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים ובאוניב' ת"א, בתחומי לקויות למידה והיבטים רגשיים וחברתיים של ילדים ומתבגרים עם לקויות והפרעות בעידן האינטרנט

החנייה בתשלום בחניון של תל השומר

*החזר על ביטול הרשמה יינתן רק עד יום הכנס. ביטולים רטרואקטיביים לא יזכו בהחזר.

*הרשמה טלפונית תקפה רק לאחר תשלום.

*הרשמה במקום רק על בסיס מקום פנוי.

 

הפרעת קשב מתבטאת לעתים קרובות גם בקשיים חברתיים. החדשות הטובות: יש דרכים לעזור.

ההתחברות עם ילדים עלולה להיות משימה מאוד מאתגרת ומייאשת עבור ילדים ונערים בעלי הפרעות קשב.

אחרי הכול, מהם הכישורים שהופכים אדם לחבר טוב?  יכולת הקשבה, נכונות לחלוק, התנהלות לפי תור, אינטראקציה מחושבת ומתחשבת… כל היכולות האלה ועוד מהוות את האתגרים הגדולים והמשמעותיים ביותר לילדי ה – ADHD.

הדרך הטובה ביותר ללמד את הילדים והנערים כיצד להיות חברים טובים ואטרקטיביים היא על ידי חשיפה מתמדת לסיטואציות חברתיות, ועידוד צמיחה והתפתחות על ידי הדרכה מתאימה. הסוד הוא בהדרכה.

איש מקצוע מיומן או הורה יכולים להיות "מאמן חברתי" לילד ה – ADHD, אם הם מספקים לו הדרכה מושכלת במהלך האינטראקציות החברתיות שלו וביניהן, כל עוד ההדרכה מתבצעת מתוך הבנה אמיתית של קשייו, ולמידה מכוונת ומכוונת של אסטרטגיות חברתיות.

בכנס "קשה להיות חבר שלך" אנו פותחים בפניכם מגוון אסטרטגיות עכשוויות וחדשניות למתן הדרכה ואימון חברתיים לילד ה – ADHD, כדי שיוכל להגיע להישגים חברתיים החשובים כל כך בקרב בני גילו.

הכנס מיועד לאנשי מקצוע העובדים עם ילדים ונוער עם לקויי למידה והפרעות קשב, ולהורים.

נשמח לראותכם!

עלות בהרשמה מוקדמת 160 ₪*
אחרי 30-4-2012           180 ₪*
זוג הורים                     300 ₪* 

למידע נוסף, ולהרשמה התקשרו
אמציה 052-8087052
אפרת 050-7504210
Amazia@netvision.net.il Ephrat@mategna.co.il
או דרך האתר: www.family-care.co.il

 

קשה להיות חבר שלך

ניתן להעביר טופס הרשמה מלא ותשלום באופנים הבאים:

¨ בהרשמה טלפונית בכרטיס אשראי, למס' 050-7504210 (אפרת) או 052-8087052 (אמציה)

¨ בדואר בצרוף המחאה לפקודת אמציה הוצאת ספרים, (למוטב בלבד), כתובת: ת.ד. 9067 אבן יהודה, 40500.

תאריך הרשמה  1220/__/___    מס' כרטיסים ___   לפי מחיר* 160 / 180 / 300 (זוגי)   סה"כ לתשלום  ______ש"ח

שם המזמין/ה ________________________            טלפון____________________      מייל _______________________

משתתפים נוספים: שם__________________            טלפון____________________      מייל _______________________

                        שם__________________            טלפון____________________      מייל _______________________

כתובת למשלוח דואר_______________________________________________ מיקוד _________________________

נא להקיף הבחירה ולמלא: מגיע כמבוגר עם הפרעת קשב  /  איש מקצוע בתחום_____________________________________

¨ הנני מעוניין/נת לקבל מאמציה הוצאת ספרים או מטעמו הודעות במייל לגבי כנסים, השתלמויות ומבצעים

*לתשלום בצ'ק– לפקודת אמציה הוצאת ספרים, לכתובת: ת.ד. 9067, אבן יהודה, 40500.

*לתשלום בישראכרט, מאסטרקארד, ויזה, דיינרס, אמריקן אקספרס, יש למלא את הפרטים בכתב ברור:

מספר הכרטיס _______ ______ _______ ________  תוקף _____/___,  3 הספרות האחרונות על גב הכרטיס ___________

מס' ת.ז. ___________________________מהיכן שמעת על הכנס? _________________________________________

הערות:   ____________________________________________________________________________________

*עלות בהרשמה מוקדמת עד 30/4/2012 160₪, בהרשמה מאוחרת 1-7/5/2012 180₪, זוג הורים 300 ₪.
*ניתן לקבל החזר על ביטול רק עד יום הכנס.  לא יינתנו החזרים על ביטולים רטרואקטיביים. תודה.

 הרשמה טלפונית תקפה רק לאחר תשלום.  הרשמה במקום רק על בסיס מקום פנוי.

*טלפונים לבירורים ומידע נוסף:  אפרת – 050-7504210, אמציה – 052-8087052

אולם סוראסקי, מרכז רפואי שיבא תל השומר – מפת הגעה