Posted on

זיכרון לקוי, אירוע כואב ושלוש מסקנות.

כבר לפני שנים רבות למדתי מניסיוני שחשוב להחליט על מקומות קבועים שבהם אני שומר- מפתחות לרכב, ארנק, פלאפון, צ'קים דחויים, חשבונות לתשלום וקבלות למנהלת החשבונות.

מדי פעם העיקרון נשכח או לא מיושם מסיבות כלשהן, חוסר ריכוז, לחץ, חיפזון וכו'. השבוע קרה לי מקרה כזה, מעטפה עם ניירת חשובה לא נמצאה במקום שבו היתה אמורה להיות. החלטתי לא להיכנס ללחץ ומדי יום הקדשתי כחצי שעה לחיפוש שיטתי, במקומות בהן המעטפה אמורה להיות. ללא הצלחה.

הבוקר מצאתי את הניירת במקום שבו היא לא אמורה להיות אבל מקום הגיוני מאד.

אז מה הלקחים שלי מהאירוע:

  1. חשוב לשמור בקנאות על מיקום קבוע של פריטים ולא להחליפו בשום פנים ואופן.
  2. אם קרה המקרה ולא עשיתם זאת אל תכנסו ללחץ, זה לא יעזור, גם תרגישו רע וגם החיפוש יהיה פחות יעיל מן הסתם.
  3. צאו מנקודת הנחה שבדרך כלל אתם אנשים נבונים הפועלים בהיגיון(לעיתים נדירות תשימו את הארנק במקפיא) כך שסביר להניח ששמתם את הפריט החשוב במקום הגיוני, מקום שקשור בקשר לוגי לאופיו של הפריט. כלומר באזור קרוב למקום שבו הוא אמור להיות או במקום שיש בו היגיון.

ולקח חשוב נוסף חשוב ללמוד להסתכל בחיוך על החיים, זה בריא לנפש ומקל על ההתמודדות עם האתגרים הרבים שהADHD מזמן לנו.

Posted on

3 עקרונות להתמודדות עם דחיינות והחזרה מהחגים

אין ספק שהחזרה מהחגים יוצרת אתגר גדול ביותר עבור אנשים עם ADHD היא מעלה קושי גדול ומאפשרת לדחיינות להשתולל.

יש 2 סוגי דחיינות האחד דחיינות טכנית פשוטה והשני חסימה המורכבת מהיבטים רגשיים. בכל מקרה הדחיינות נובעת משילוב של קושי באקטיבציה- התחלת פעילות, של קושי במיקוד מעבר ממשימה למשימה( מחופשת חגים לעבודה או ללימודים) וקושי רגשי.

אז מה הדרך להתגבר על קשיי החזרה מהחגים. קודם כל להיות מודעים לקושי לא להתעלם ולא לזלזל, ההתייחסות היא הבסיס להתמודדות יעילה.

3 עקרונות פשוטים שנוסו על ידי ועל ידי מתאמנים עובדים מצוין.

עקרון 1. תכנון – לשבת ולהשקיע זמן בתכנון סדר היום, מהיום עד יום ו'. גם אנשים מתוכננים סובלים מדחיינות אבל תכנון מהווה רשת בטחון, עוגן להתנעת פעולה גם אם קשה.

עקרון 2 . לנקוט בפעולה- אם מרגישים קושי בהתחלת משימה אפשר1.  לצאת לפעילות ספורט ואז לחזור לעבודה2. ללכת לשבת בבית קפה עם רשת אלחוטית. 3. לקבוע פגישת עבודה עם עמיתים זה ייצור מחויבות ויהיה קשה לבטל.4. להתחיל מהצעד הראשון הקטן ביותר האפשרי.

עקרון 3. להתחיל פעילות מהדברים שאתם אוהבים לעשות, להשאיר את המשימות הפחות מעניינות להמשך אחרי שחזרתם למסלול.