תגיות:

, , , , , , ,

ניהול זמן הוא מיומנות חשובה מאד לחיים, לצערי תחום זה אינו מקבל את המקום המגיע לו באימון וטיפול בADHD, לפחות על פי רמת המיומנות של רבים מהמתאמנים המגיעים אלי.
ככל שמקדימים ביצירת הרגלים לניהול זמן בגיל צעיר יותר, קל להטמיע אותם.
חשוב להתחיל דווקא מהקשיים כי המודעות לקשיים מאפשרת לכל אחד לפתח כלים שיעזרו לו להתגבר.
1. שעון פנימי חלש – תחושת זמן חלשה, קושי להרגיש כמה זמן אנחנו נמצאים בתוך פעולה בהווה, חשוב כדי לא להיתקע מעבר לזמן שתוכנן.
2. שעון פנימי חלש- הערכת זמן לקויה, הערכת הזמן מתייחסת ליכולת להעריך כמה זמן פעולה בעתיד תימשך, זאת מיומנות חשובה כדי לתכנן סדר יום ותהליכי עבודה.
3. היפר פוקוס– איבוד מודעות לזמן שעובר כתוצאה ממיקוד יתר במשימה נוכחית, כתוצאה מכך עלול להיתקע במשימה הרבה מעבר לזמן שתוכנן.
4. קושי במתן עדיפות לנושאים חשובים על פני נושאים מדליקים ו/או נוחים, כלומר שליטה פנימית על סדר היום בניגוד לשליטה חיצונית.
5. אופק זמן קצר ביחס לגיל התפתחותי- דבר הגורם לכך שמשימות מלהיבות או כאלו המייצרות תוצאות מהירות מועדפות על משימות המייצרות תוצאות לטווח ארוך שהינן פחות מדליקות ומרגשות בטוח הקצר, אבל חשובות יותר להשגת מטרות בעבודה ובבית.
6. עיסוק מוגזם בהווה מפריע לעצור כדי להתייחס לעבר ולעתיד. חוסר מחשבה על העתיד גורם לטעויות צפויות מראש. הימנעות מהתבוננות בעבר גורמת לחזור על אותן שגיאות.
7. היעדר מטרות בהירות– קשה לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון אם אתה לא יודע מה מטרתך.
8. סביבת עבודה שאינה מתאימה לסגנון הקשב שלך יוצרת הסחות המקשות על ניהול הזמן.
9. חוסר במיומנויות לשימוש בכלים בניהול זמן כמו יומן ולוח משימות.
10. חוסר בהרגלים בסיסיים הנדרשים על מנת ליישם את הידע וכדי להשתמש באופן עקבי בכלי ניהול הזמן ההכרחיים לצורך ניהול זמן תקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *