תגיות:

,

עד לפני 20 שנים, סברו כי ויטמין D הוא שותף בבניית עצמות חזקות וזאת בשל תפקידו בהסדרת הסידן בגוף. כיום ידוע כי ויטמיןD  הוא בעל תפקיד רחב הרבה מעבר לתחזוקת עצמות. תפקידו חיוני לאיכות החיים שלנו מבחינה פיזית, מנטלית ופסיכולוגית. ויטמין D  הינו הויטמין היחידי שהוא הורמון, רקמות הגוף הן בעלות קולטנים של ויטמיןD  על כן הוא  נחוץ לכל חלק בגופנו: המוח, הלב ומערכת החיסונית.
רמה אופטימלית של ויטמין D מגינה כנגד מחלות רבות (סקלרוזה, אלצהיימר ורבות נוספות). רמות ויטמין  D באוכלוסייה הכללית נמצאות לאורך השנים ברמה נמוכה. אחת הסיבות המובילות לכך מודעות לסכנת חשיפה ממושכת לשמש ושימוש נרחב בקרם הגנה. רמה אופטימליות של ויטמין D לאדם היא 50 ng/ml,  רוב האוכלוסייה אינה מגיעה לרמה זו.

הקשר בין ויטמין D ל ADHD וחשיבותו?

קיים קשר בין ADHD  לבין רמה נמוכה של ויטמין D, מחקר שנעשה לאחרונה מצא שויטמין D נמצא במחסור יותר אצל ילדים עם ADHD לעומת קבוצת ביקורת. אצל ילדים עם ADHD רמת ויטמין D ממוצעת היתה 16.6 ng/ml , בניגוד לילדים בקבוצת הביקורת אצלם הרמה היתה 23.5 ng/ml .

שמירה על רמות ויטמין D ברמה המומלצת היא חשובה במיוחד כשיש לך ADHD

  • מגדיל רמות דופמין ונואפינפין, אשר מפחיתים את הסימפטומים השליליים של ADHD.
  • מגדיל יצירה של Acetylcholine, אשר עוזר לשמור על ריכוז.
  • מעודד גדילה של תאי עצבים לאחסון זיכרון ותפקודי ניהול, שני תחומים לקויים אצל ADHD.
  • מעורב בשחרור סרטונין, אשר עוזר כנגד תחושת עצב ודכאון מצבים שאנשים עם ADHD נוטים להתמודד איתם.

תכנית פעולה לשמירה על רמת לויטמין D

  1. בבדיקת דם פשוטה ניתן לבדוק את רמת ויטמין D שלך- רוב האנשים אינם יודעים, זאת בדיקה שניתן לבקש מרופא המשפחה.
  2. צור תכנית להגדלת הרמות של ויטמין D
  • בילוי זמן באור השמש ( כמובן להיזהר לא להישרף)
  • .נטילה קבועה של ויטמין D3 נמצא מסייע בהעלאת ושמירת רמות ויטמין D .
  • התייעצות עם רופא המשפחה ולקבל המלצה מותאמת אישית מבוססת על רמת ויטמין D הנוכחית שלך, משקלך, סוג העור כמו הבריאות הכללית שלך והתרופות שאתה לוקח. הרמה המומלצת מ600 עד 200IU, ומעלה.
  • תזונה בעלת רכיבים עתירים בויטמין D ( רצוי להתייעץ בנטורופת לבניית תפריט מתאים)
  • מזון מן החי D3 שמן דגים ( כבד דג קוד), חלמון ביצה ושומן חלב.
  • מזון מן הצומח D2 נבטים ירוקים, פיטריות שיטאקי וזרעי חמניות, פעילות גופנית לצד תזונה נבונה תייעל את ספיגתו של הויטמין בגוף.
  1. בדיקה חוזרת של רמות הויטמין אחרי כחצי שנה של יישום התכנית.

 

מקורות

על פי מאמר של ז'קלין סינפילד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *