תגיות:

,

אחת התופעות האופייניות אצל רבים מאנשי הADHD  היא דחיית טלפונים שצריך לעשות. הם אמנם נמצאים ברשימה מסודרת אבל אנחנו לא מבצעים אותן. אנחנו דוחים ודוחים. כמובן שדחייה גורמת ללחץ ומתח כי אנחנו זוכרים שצריך לבצע את השיחות. ככל שאנחנו דוחים כך גם הקושי לבצע את השיחות מתגבר.

4 טיפים יעילים ופשוטים להתגברות על הקושי שרבים מאיתנו מתמודדים איתו.

1.יצירת מומנטום  המוח הADHD מתקשה לעיתים קרובות להתחיל פעולות,. כך גם במקרה של שיחות טלפונים. צריך לפתח אסטרטגיות איך לייזום שיחות טלפון, לא כולן אותו דבר.  להתקשר לחבר חולה, להתקשר לקבוע לתור לרופא, תיאום שיחת משוב עם הבוס שאתה חושש שלא תהיה חיובית. יש משימות שקשורות לטפסים ויש כאלה שיותר רגשיות כמו החבר החולה או הבוס.

כדאי לחפש את הטלפונים הקלים יותר (כמו פרות שתלויים בענפים הנמוכים של העץ) ולקבוע זמן ביום כמו לדוגמא טלפונים ללקוחות כל בוקר בשעה9:00   30 דקות ללקוחות.

אפשר להיעזר בעמית חבר לעבודה שישב לידך, לשנות תסריט אם אני בבית אולי יהיה לי יותר נוח לשבת בחצר או במרפסת לחפש סביבה שתהיה יותר נוחה.

אחרי שבצעת שיחת טלפון ראשונה השנייה אמורה להיות קלה יותר וכן הלאה.

2. לסחוט את התפוז  לשים את שיחת הטלפון בין שתי פעולות, הרעיון אם אתה יודע שאתה פוגש חבר לצהרים, אתה יוצר תזכורת 5 דקות לפני הפגישה וב5 הדקות האלו להכניס את שיחת הטלפון. החלון של 5 דקות יכניס אותך למחויבות לביצוע כדי שלא תאחר לפגישה ומצד שני לא ישאיר יותר מדי זמן למחשבות.

3. תסריט אם יש לך שיחת טלפון קשה, לבוס, לעובד שלא עומד במשימות שלו כמו שצריך,

הרעיון הוא לא רק להרים את השפופרת ולחייג, אתה רוצה להקדיש מחשבה לאיך תראה השיחה, מה להגיד בשיחה. להדפיס לכתוב, להתאמן בלהגיד את הדברים ממש בקול לעצמך.

עוד דרך היא להקליט את עצמך ולהקשיב,  כי יש לך כאן שתי משימות אחת לחשוב מה אתה רוצה להגיד ושתים לחשוב איך זה יתקבל אצל הצד השני. ההקלטה לוקחת חלק מהרגשות כי היא מאפשרת לך להתאמן איך להגיד את הדברים בצורה הראוייה ומפחיתה מההתרגשות.

4. תרגול אם תקבע כל יום 5 שיחות טלפון ותתמיד במשך כמה שבועות סביר להניח שאחרי חודש היכולת שלך להרים טלפון תשתפר פלאים. וכאן סיפור אישי שמדגים את השיטה. לפני כ20 שנה חוויתי ניסיון כזה, עבדתי כסוכן ביטוח למכירת ביטוחי חיים, עבודה שדרשה ביצוע שיחות טלפון רבות ולא קלות על מנת לתאם פגישות, אחרי כמה חודשים של ניסיונות סיזיפיים הבנתי שאני לא מתאים להיות סוכן ביטוח אבל גם למדתי להתגבר על הקושי להרים טלפון.

מבוסס על הרצאה של סי ווסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.