תגיות:

חשוב להבין את ההבדל בין לוח זמנים לבין רשימת משימות. שניהם חשובים ומשלימים ניהול זמן אופטימלי

לוח זמנים המנוהל באמצעות גוגל קלאנדר או אאוטלוק או אחרים מנהל את הפגישות ואת הפרויקטים שלנו אם זה בעבודה או בחיים האישיים. פגישות, הכנת הצעות מחיר, הצעת פרויקטים, תכנון פרויקטים, ניהול כספים וכו'. המשותף לכל מה שמופיע בלוח הזמנים זאת העובדה שהם חייבים להתבצע בשעות מסוימות וספציפיות. אתה לא יכול לשבת עם עמיתים לעבודה או עם הבוס מתי שבא לך, זה חייב לקרות בשעות

העבודה. אתה לא יכול להסיע את הילד שלך לחוג מתי שאתה רוצה אלא בזמן פעילות החוג. אתה לא יכול לארגן את הילדים לשינה אלא בהתאם לסדר היום שקבעתם במשפחה.

לעומת זאת לוח המשימות או הTO DO LIST מתייחס למשימות קצרות יחסית כאלה שבדרך כלל יימשכו כחמש דקות וכאלה שיכולות להיעשות בזמנים שונים בהתאם לנוחיותך. לדוגמא לקבוע תור לרופא, לשלם חשבון טלפון, לשלם חשבון חשמל( בעידן האינטרנט ניתן לבצע משימות אלו 24 שעות ביממה).

הבעייה עם המשימות שהן מצטברות, מגיעות לכמות כזאת שאנחנו נרתעים מלהיכנס ולבדוק מה  מצבן כפי שהדבר נכון לגבי חלק מאיתנו שמתחמקים מלהיכנס לחשבון הבנק. מן גישת בת יענה, אם לא ניכנס ייעלמו הבעיות. אז זהו שלא הבעיות לא נעלמות הן מצטברות וממשיכות להעיק עלינו גם אם אנחנו לא רואים אותן.

אז מה עושים: 1. קודם כל ריכוז המשימות יכול להתבצע באפליקציה ויש הרבה מאד אפליקציות המיועדות לכך. אני ממליץ להשתמש בפשוטות ביותר לא לסבך את עצמנו באפליקציות שמרוב יישומים ואפשרויות מסרבלות את העבודה איתן. אני משתמש באחת האפליקציות הפשוטות ביותר כבר הרבה שנים  Do it tomorrow   

2. הדרך למנוע הצטברות משימות ומצב שבו אנחנו מתחמקים מלהיכנס לרשימת המשימות כפי שציינתי קודם לכן, להימנע מגישת בת יענה. הדרך הפשוטה והיעילה היא להקצות זמנים לטיפול במשימות  במסגרת לוח הזמנים השבועי. פשוט להקצות כל שבוע שעה או שעתיים לביצוע המשימות ועל ידי כך למנוע הצטברות של עשרות משימות העלולות לדכא אותנו ולגרום לנו להימנע מביצוען.

השיטה הזאת עובדת היטב מניסיון אישי וגם עם מתאמנים. מדובר בנושא יחסית פשוט אבל כזה שאם לא נטפל בו יקשה מאד על חיינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.