תגיות:

, , , , ,

לפני כשבועיים חזרתי מטיול בטנריף ספרד, שבוע אחרי שחזרתי יצאה ההוראה להיכנס לבידוד לכל מי שחזר מספרד וכך מצאתי את עצמי בבידוד  יותר משבוע. התקופה הזאת היתה מאתגרת הן מהבידוד עצמו והן מהעובדה שאני באוכלוסיית סיכון עקב מחלתי. איך לייצור סדר יום במקביל לחששות מהלא ידוע.

בימים האחרונים ניסיתי לסכם מה אני למד מהתקופה הזאת והשלכותיה לאנשים עם ADHD.

הבסיס להתמודדות עם תקופות לא שגרתיות הוא לייצור שגרה מותאמת למצב, ליצור מבנה וסדר יום. בשגרה יש לנו מבנה הבנוי מהעבודה וממערכת החינוך של הילדים, בתקופה חריגה עלינו לייצור לעצמנו מבנה וסדר יום הנותנים מענה לצרכים השונים.  זה אחד מתחומי הקושי של ADHD אבל חייבים להתעקש על סדר יום, גם אם לא נצליח לעשות כל מה שתכננו. האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר.

סדר היום חייב להיות מורכב מהיבטים המקדמים חוסן  אישי וכאלה המאפשרים התפתחות והמשך מענה לצרכים(בריאות, פרנסה, וכו')

חוסן אישי נבנה משילוב של  שגרת בוקר קבועה הכוללת פעילות גופנית ורצוי גם מדיטציה כל אחד בהתאם לטעמו האישי.

שמירה על קשרים משפחתיים וחברתיים גם אם יש קושי להיפגש פיזית אפשר בטלפון, בווטסאפ.

מסתבר שהתקופה הזאת משחררת יצירתיות גדולה אצל הרבה אנשים וכמות הפוסטים המצחיקים שוברת שיאים. הומור הוא אמצעי מצוין להתגבר על תקופות כאלו.

מוסיקה מהווה גם היא אמצעי מצוין  להתגבר על תחושות לא טובות, כמובן כל אחד לפי טעמו. הבוקר שמתי לעצמי פליי ליסט של עידן רייכל והקשבתי להופעה של חנן בן ארי.

בהמשך לקודם לצמצם צפייה בחדשות. כמובן שחשוב להתעדכן בהנחיות אבל חשוב לצמצם לדוגמא לצפות בחדשות 3 פעמים ביום בוקר צהרים וערב. בשאר הזמן לצפות בתכניות אחרות רצוי מצחיקות(המלצה אישית קופה ראשית בערוץ 11 סדרה הורסת מצחוק)

אם יש ירידה או הפסקה בעבודה. לנצל את הזמן ללמידה, לכתיבת תכניות ותכנון לטווח ארוך. להגדיר מטרות ולשלב בסדר היום.

להקפיד על תזונה מסודרת ובריאה. להיזהר מלהטביע את החרדה והשעמום באכילה רגשית.

לנצל את הזמן לפרויקטים בבית שדחיתם  הרבה זמן. אפילו הפסח הוא הזדמנות לרענן את הבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.