תגיות:

, , , , , , ,

רבים מאתנו או הקרובים אליהם  עומדים להתחיל ללמוד בשבועות הקרובים גני ילדים, בתי ספר ומוסדות להשכלה גבוהה, לאחר חודשיים שבהם המוח נמס בחום יולי אוגוסט.

כדי להחליק לתוך השימוש המוגבר במוחנו בתקופה הקרובה אני מגיש לכם 10 עקרונות שיעזרו לכם להשתמש במוח בצורה טובה יותר תוך סיוע ממאמרו של אלוורו פרננדז מאתר sharpbrains

Use It or LoseIT.1 לימדו מהו הIT במשפט זה כדי להעריך את את יופיו של המוח כיער עבות חי ומתפתח בעקביות, עם ביליוני נוירונים וסינפסות.

2.טפלו בתזונה שלכם האם ידעתם שהמוח שוקל רק 2 אחוז ממשקל הגוף אבל צורך 20 אחוז מהחמצן ומהמזון שאנו אוכלים? כחוק כללי אין צורך בתזונה מתוחכמת רק שימו לב שאינכם מכניסים  חמרים "רעים" כמו ג'אנק פוד.

3. יש לזכור שהמוח הוא חלק מהגוף, פעולות שמאמנות את הגוף יכולות גם לחדד את המוח.

4. תרגלו  מחשבות חיוביות ממוקדות בעתיד עד שהן יהוו את ברירת המחדל של מבנה המחשבה שלכם, התכוננו לכל יום חדש בדרך קונסטרוקטיבית. לחץ וחרדה לא משנה ממה נובעים אם זה מאירוע חיצוני או ממחשבותיכם, ממש הורגים נוירונים ומונעים יצירה של חדשים.

ניתן להסתכל על לחץ כרוני כהיפוך של אימון גופני. הוא מונע יצירת נוירונים חדשים.

5. התמקדו  בלמידה ואתגרים מנטליים. המטרה של קיום המוח היא בדיוק כדי ללמוד וכדי להסתגל לסביבות חדשות ומאתגרות. ברגע שנוירונים חדשים מופיעים במוח היכן הם ממוקמים במוח וכמה זמן הם ישרדו תלוי בדרך בה תשתמשו בהם. "  USE IT OR LOSE IT  " הכוונה היא לאתגר את המוח באופן סדיר עם פעולות חדשות.

6. אנחנו (ככל שידוע)האורגניזם המכוון עצמית היחידי ביקום. כוונו גבוה. גם אחרי שסיימתם תיכון, המשיכו ללמוד. המוח ממשיך להתפתח, לא משנה מה הגיל שלכם, הוא משקף את מה שאתם עושים אתו.

7.טיילו, חיקרו. הסתגלות למקומות חדשים מחייבת אתכם להפנות תשומת לב לסביבה שלכם. קבלו החלטות חדשות, למדו כל יום משהו חדש, השתמשו במוח.

8. אל תתנו לאחרים לחשוב עבורכם, לא לדמויות תקשורת, לא לפוליטיקאים, לא לשכנים החכמים שלכם. קבלו את החלטותיכם ואת הטעויות שלכם. ותלמדו מהם.כך תאמנו את מוחכם ולא את זה של השכנים.

9. פתחו ותחזקו חברויות ממריצות. אנחנו "חיות חברתיות",  זקוקים לאינטראקציות חברתיות. אפילו המחשב והאינטרנט יצרו פלטפורמות לפיתוח  הצורך הזה קוראים להן רשתות חברתיות.

10. תצחקו לעיתים קרובות. במיוחד להומור מורכב ואינטליגנטי, מלא בפיתולים והפתעות.עוד יותר טוב , תנסו להיות טל פרידמן.

6 thoughts on “10 הרגלים של מוחות אפקטיביים במיוחד

  1. נחמד מאוד, תזכורת לגישה חיבית ובונה שכל אחד מאיתנו צריך לאמץ. גם בתי בת ה11 מוצאת את העצות מועילות!

  2. אהבתי.
    מסכימה עם כל מילה.
    אני ממליצה לקחת את כל אחד מהסעיפים האלה ברצינות רבה. אלה דברים חכמים מאוד.

  3. יופי של המלצות . עוד 2 : פעילות גופנית העוסקת בהצלבות כמו הליכה בשמיניות, טיפוף על רגל נגדית ליד וכדומה.

    וכן פעולות מרגיעות כמו מדיטציה מסייעים לסעיף 4 .

    שנה טובה לכוווולנו.

    ענת

  4. ולא להסתכל לצדדים במיוחד לא בצלחות של אחרים, אתם לא יודעים כמה זה עלה להם ומה יקרה איתם אחר כך.
    ולכל הלא ADHD ביננו הכוונה היא :
    הצלחה או כישלון של אחרים מורכבים מהרבה דברים. לא תמיד ידועים ולא תמיד מפורסמים .
    לכל דבר יש מחיר . חלק משלמים במקום ועל חלק מהדברים משלמים אחר כך

  5. לענת יש לי שאלה:

    מה הכוונה ל: "טיפוף על רגל נגדית ליד " ???

  6. לענת יש לי שאלה:

    מה הכוונה ל: "טיפוף על רגל נגדית ליד " ???

    תודה
    שנה תובה,

    שושנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *