חשיבותם ותפקידם של ההרגלים ביצירת שינוי ובהשגת מטרות

ספטמבר 5th, 2018 by

אם יש תחום אחד שיכול לייצור שינוי בחיים, הוא היכולת לייצור הרגלים.

בשורות הבאות אנסה להסביר את הרציונל של השימוש בהרגלים.

חשיבותם של ההרגלים עלתה אצלי לפני כ10 שנים כתוצאה משילוב בין ניסיון מקצועי ניסיון אישי ובין ספרות מקצועית.

במהלך לימודי התואר השני נתקלתי במודל של לינדה היל לגבי שינוי במהלך טיפול.

המודל הוא חקירה  –   תובנה   –  פעולה  מודל דומה מאד למודל האימון.

בהמשך  הגעתי לתובנה שרובנו מסתדרים טוב עם השלבים של חקירה ותובנה  אבל מתקשים מאד במעבר לפעולה.

לדוגמא:

  • רובנו מבינים שספורט חשוב לבריאות ועדיין הרבה מאיתנו עדיין אינם עושים ספורט.
  • רבים מבינים שתזונה בריאה חשובה ועדיין הרבה אוכלים ג'אנק פוד.
  • הרבה מבינים ששינה מסודרת וטובה חשובה לתפקוד ולבריאות ועדיין לרבים יש הרגלי שינה בעייתיים מאד.

כלומר הקושי הגדול הוא במעבר מתובנה לפעולה,  ביכולת הזאת לעבור מתובנה לפעולה הנכונה והחשובה שתיצור את השינוי המיוחל.

וכאן נכנסים ההרגלים, כמה מילים על הרגלים  –  הרגל הוא פעולה שאנו עושים כחלק מסדר היום שלנו, באופן כמעט אוטומטי ומבלי להתלבט כל פעם מחדש האם לבצע אותו או לא. הרגל לדוגמא הוא צחצוח שיניים, אנחנו מצחצחים שיניים כל בוקר (וכל ערב) ואיננו חושבים כל בוקר מחדש האם לצחצח או לא, האם לעשות זאת מאוחר יותר וכו'. אנחנו עושים זאת על אוטומט.

חשוב לציין כאן כאשר מדובר על אנשים עם  ADHD הנושא חשוב וקשה כפליים , אנשים עם ADHD מתקשים ביצירת הרגלים אבל עדיין זקוקים להם.

ואם נשוב למודל של לינדה היל, מתוך הניסיון  המקצועי והאישי שלי. זה מה שצריך לעשות כדי לייצור שינוי בחיינו , אני יכול להגיד בכנות שברמה האישית ברגע שלמדתי לייצור הרגלים בחיי הגעתי לתוצאות הרבה יותר טובות בתחומים שונים.

קשה לי לחשוב על דרך כל שהיא לייצור באופן עקבי ויעיל את המעבר מתובנה לפעולה ושינוי.

קשה להפריז בתפקידם של ההרגלים בחיינו ככל שנקדים בלמידה כיצד לייצור הרגלים כן נשפר את חיינו ונחסוך שנים של תסכול וחוסר שביעות רצון מהישגנו בתחומים שונים.

 

5 בספטמבר 2018
חשיבותם ותפקידם של ההרגלים ביצירת שינוי ובהשגת מטרות

אם יש תחום אחד שיכול לייצור שינוי בחיים, הוא היכולת לייצור הרגלים. בשורות הבאות אנסה להסביר את הרציונל של השימוש בהרגלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ADHD  ובניית קריירה

אוגוסט 28th, 2018 by

בספר גריט שנכתב בשנת 2016 ע"י אנג'לה דאקוורת מציגה המחברת מודל של הצלחה מודל הגריט.

לדבריה להט+ התמדה+ נחישות= הצלחה, היא מחזקת את דבריה במחקרים המצביעים על כך שנוסחה זאת עדיפה במקרים רבים על כשרון.

מרכיב הלהט בנוסחה מתחבר לצורך בכך שלאדם תהיה תשוקה למה שהוא עושה כחלק מנוסחת ההצלחה.

אם הדבר נכון לכלל האוכלוסייה על אחת כמה וכמה הוא נכון לגבי אנשים עםADHD  . ADHD זקוקים לעניין וריגוש כדי שהריכוז שלהם יעלה.

גישה זאת מתחברת לתפישה המוצגת בספר זרעים של הערכה עצמית. על פיה אם בגיל צעיר נמצא את הנושא שמדליק את ילדינו  תחום שהם טובים בו. הדבר יספק חוויות של הצלחה, זה יסייע לפיתוח הערך העצמי ובשלבים מאוחרים יותר יסייע בבחירת מקצוע שמתחבר לתשוקה וללהט.

יש שני מימדים חשובים לצורך הצלחה בקריירה.

  1. להט – מציאת אותו תחום שיש לנו תשוקה אליו ולמען האמת זה יכול להיות מגוון רחב של נושאים ספורט, אמנויות במה, טכנולוגיה- הי טק, חינוך, טיפול,
  2. המרכיב השני הוא הגיוון והעניין שמספק אותו תחום. קשה לי לראות אנשים עם ADHD עובדים כפקידים בבנק או בדואר.

אני בדרך כלל מוצא שאנשי הADHD זקוקים לשינוי ותנועה בעבודתם. מכאן שתחומים כמו מכירות, שיווק, אמנות, ספורט, הי טק מתאימים לאנשי הADHD.

תובנה חשובה נוספת היא שהסיכוי שנהיה טובים בעבודה גדל ככל שאנחנו אוהבים אותה. מעורבים בה ויש לנו להט כלפיה.

אבל חשוב לדעת שאהבה לנושא אינה קורית בן רגע. כמו בזוגיות אין לחכות לעבודה המושלמת שעונה על כל המאוויים כפי שאומר הפסיכולוג בארי שוורץ.

צריך למצוא את התחום בעל הפוטנציאל לדעתנו להיות התחום המרתק שאנו מחפשים. להתחיל להשקיע בו למידה ועבודה. קרוב לוודאי שככל שנשקיע בתחום, ההתלהבות שלנו תגדל ונגיע ללהט הדרוש לצורך הצלחה.

אני אישית אחרי 20 שנים של עיסוק בתחום החינוך הבלתי פורמלי. התחלתי  לעסוק בADHD בשנת 1999, כמנכ"ל עמותת הורים לילדים עם ADHD, התפקיד הדליק אותי והמעבר לעיסוק מלא באימון ADHD בשנת 2005 יצר אצלי את הלהט שהייתי זקוק לו כדי באמת להתחבר ולהצליח במה שאני עושה.

 

שני היבטים נוספים החשובים להצלחה בקריירה הם תכלית ותקווה.

תכלית- הכוונה לכך שתחום העיסוק קשור לעשיית טוב לבני אדם אחרים. המחקרים מראים שיש קשר ברור בין עיסוק המיועד לעשות טוב לאנשים אחרים ובין להט וגריט. כלומר חשוב למצוא בתחום העיסוק את החיבור לאנשים, זה יגביר את הלהט והגריט וישפר את סיכויי ההצלחה.

תקווה- אמונה בהצלחה, תקווה חשובה כדי להתגבר על המכשולים בדרך. סביר להניח  שהמסלול יהיה קשה יהיו נפילות בדרך. ההתייחסות לנפילות בחמלה העצמית והתקווה להמשך טוב יותר הם קריטיים כדי להמשיך במסלול ההצלחה ולא להרים ידיים במשברים.

28 באוגוסט 2018
ADHD  ובניית קריירה

בספר גריט שנכתב בשנת 2016 ע"י אנג'לה דאקוורת מציגה המחברת מודל של הצלחה מודל הגריט. לדבריה להט+ התמדה+ נחישות= הצלחה, היא מחזקת את דבריה במחקרים המצביעים על כך שנוסחה זאת עדיפה במקרים רבים על כשרון. מרכיב הלהט בנוסחה מתחבר לצורך בכך שלאדם תהיה תשוקה למה שהוא עושה כחלק מנוסחת ההצלחה. אם הדבר נכון לכלל האוכלוסייה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אסרטיביות, ביטחון עצמי  וADHD

יוני 11th, 2018 by

 

בחודשים האחרונים פנו אלי מספר מתאמנים עם הצורך לעבוד על האסרטיביות שלהם. בעקבות ההתנסות באימון לפיתוח אסרטיביות החלטתי להפנות זרקאור לנושא חשוב זה.

אסרטיביות הינה אחד המרכיבים הבסיסיים בביטחון עצמי. נתנאל ברנדון העוסק רבות בנושא הביטחון העצמי, מדבר על 6 העמודים של הביטחון העצמי.

1.תרגול חיים מתוך מודעות

2.תרגול של קבלה עצמית

3.תרגול של אחריות עצמית

4.תרגול של אסרטיביות עצמית

5.תרגול חיים מתוך מטרה

6.תרגול יושרה אישית.

לפני שנתחיל  לתרגל אסרטיביות לבניית בטחון עצמי וערך עצמי, עלינו קודם להבין מהי אסרטיביות.

הבסיס של אסרטיביות הינו הכבוד שאני רוחש לצרכיי, רצונותיי, ערכיי וחיפוש נתיבים לבטאם בחיים.

קל להבין את המושג ע"י היפוכו: כניעה לפחד וניסיון מתמיד לא להתבלט, כך שכל מה שאני, נותר חבוי ולא מבוטא. לא לשתף בדעותיי כאשר הן מנוגדות לדעות של האחר. לעשות מניפולציות, לנסות להשתייך ולרצות אחרים.

אנחנו מופצצים במסרים המלמדים אותנו שביטחון עצמי הינו הדבר החשוב ביותר בחיים, שבעזרת ביטחון עצמי נוכל להשיג את כל מבוקשינו, ושכל הקשיים והסבל שלנו נובעים מתחושות של חוסר ביטחון עצמי.

חשוב שניזהר ממסרים כאלה, לא כי הם משוללי יסוד לחלוטין, אלא כי הם גורמים לנו להילחץ יותר, לחוש חוסר ביטחון עצמי רב יותר ואף מקשים עלינו לפתור ולרפא את הגורמים לתחושות של חוסר ביטחון עצמי.

אז הדבר הראשון אם כן, הינו שעלינו לזכור את העובדות המוחצות שרוב אלה החשים חוסר ביטחון עצמי מצליחים במידה לא מועטה לעמוד באתגרים שהם מציבים לעצמם, אם בקריירה ואם בזוגיות.

כל שבוע מתראיין עוד מוזיקאי, בדרן או שחקנית קולנוע מרמות ההצלחה הגבוהות ביותר המתוודאים על תחושות חוסר ביטחון עצמי שמייסרות אותם.(עוד על הערכה עצמית)

חוויה של ביטחון וערך עצמי בסיסי אינה קשורה בהצלחות ובכישלונות אלא ב:

1.חוויה של "אני בסדר כמו שאני, ושאני ראוי להיות נאהב לא משנה מה קרה או קורה או יקרה".

  1. ביטחון וערך עצמי הנבנים עם הזמן כתוצאה מהתפתחות של מי שאני, עם הגדילה של יכולתי להתנהל בעולם ולהיענות לאתגרים הרבים שהחיים מציבים בפני.(עוד על הערכה עצמית וחמלה עצמית)

כתבתי בעבר על חשיבות הביטחון העצמי ועל הבעייה שיש לאנשי הADHD עם בטחון עצמי כתוצאה מכך שבבית הספר אינם מפגינים יכולות לימודיות גבוהות ומשום כך נידונים לביקורת על ידי מורים,  הורים וילדים מה שכמובן פוגע קשות בביטחון העצמי חוסר בטחון עצמי כפי שגם כותב נתנאל ברנדון משפיע על האסרטיביות.

אם אתה לא מרגיש טוב עם עצמך סביר להניח שלא תדאג לאינטרסים שלך, לא זאת  בלבד אלא גם תיטה להירתם לכל פנייה לעזרה מבלי לחשוב על עצמך ומצד שני תהיה עסוק בלרצות את הסביבה. קושי בהתנהגות אסרטיבית משמע שאתה לא דואג לערכים שלך ו/או לאינטרסים שלך.

אז איך אפשר לשפר את האסרטיביות שלך?

  1. לגבש את הערכים החשובים לך ואת הדרכים בהן אתה יכול להביאם לידי ביטוי בחייך, לדוגמא אם סיכמת מחיר עם שיפוצניק ובשלב החשבון הסופי הוא מבקש תוספת, תחשוב מה תוכל לעשות אם לא תתן לו את התוספת ותשקיע את הכסף בחופשה משפחתית או מתנה לכל ילד.
  2. תגדיר לעצמך מטרות ודרכי פעולה להשגתן. ככל שתהיה ממוקד באינטרסים שלך כן יקל עליך לסרב לכל פנייה שאינה משתלבת במטרות שלך. לחילופין חוסר במטרות ובדרכי פעולה הופך אותך לעלה נידף ברוח שנענה לכל פנייה.
  3. הקפד על ניהול זמן, גבש סדר יום ותכנית שבועית המביאים לידי ביטוי את המטרות ותכניות הפעולה שלך. זה יצמצם את האפשרויות שלך להיענות לכל פנייה.
  4. תרגל את היכולת להגיד לא. זאת יכולת חשובה מאד במסגרת המטרה לשיפור אסרטיביות. זה לא יפחית מערכך כאדם נהפוך הוא. אם אתה ממש מתקשה להגיד לא לבקשת עזרה שלא מתאימה לך. תמיד אפשר לבקש" תן לי לישון על זה" ואם לאחר מחשבה נוספת תגיע למסקנה שהיענות לפנייה לא תפגע במטרותיך אז אתה רשאי להסכים .
  5. גישה שונה אבל חשובה מאד יוצאת ממה שמניע אותנו: הרצון להיפגש באמת, הרצון לבטא אהבה, הרצון לשתף פעולה, הרצון להתפתח וליצור הבנות יותר ויותר אינטגרטיביות. (הבנות שמצליחות לארגן בהגיון יותר ויותר פרספקטיבות או נקודות השקפה מנוגדות)

בלהשתכנע, אני מתכוון יותר 'סטייט אוף מיינד', להלך רוח כללי, לניסיון לחבר בין חלקי רעיונות (שלי ושל בן שיחי) ולא סתם להשתכנע בכל מה שאומרים לי.

כאשר אתה מיומן (או אפילו מתאמן) בלתקשר על קו האמצע שבין לשכנע את האחר בצדקתך, לבין להתאמץ לראות את האמת בדבריו (לחפש חלקים מדבריו שאתה יכול להסכים לגביהם) אינך נלחם כנגד האחר, אלא אתה בעמדת שיתוף פעולה.

לכאורה בסתירה לכל הנאמר לעיל תנסה להקשיב לצד השני, לעיתים יש משהו  נכון בדברים, לפעמים אפשר להיפגש באמצע הדרך לדאוג לאינטרסים שלך וגם של הצד השני. תהיה מספיק פתוח, גמיש וקשוב.

מקורות: the six pillars of self esteem של נתניאל ברנדון

גישה לספר זרעים של הערכה עצמית

 

11 ביוני 2018
אסרטיביות, ביטחון עצמי  וADHD

  בחודשים האחרונים פנו אלי מספר מתאמנים עם הצורך לעבוד על האסרטיביות שלהם. בעקבות ההתנסות באימון לפיתוח אסרטיביות החלטתי להפנות זרקאור לנושא חשוב זה. אסרטיביות הינה אחד המרכיבים הבסיסיים בביטחון עצמי. נתנאל ברנדון העוסק רבות בנושא הביטחון העצמי, מדבר על 6 העמודים של הביטחון העצמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

על אימון, משחק וADHD – וובינר עם אריה מליניאק

מאי 21st, 2018 by

s"החיים הם משחק ובני אדם לא מתחלקים לגאונים ומטומטמים אלא לשחקנים וצופים. עלו למגרש. זרקו לסל. לפעמים הכדור נכנס, לפעמים הכדור לא נכנס. אל תפסיקו לזרוק כי בסוף זה ייכנס."

הוובינר יתקיים ביום ה' 7/6/18

אריה מליניאק

     בעברו

  • ממובילי תחום האימון בישראל ומראשוני המאמנים העיסקיים בישראל.
  • לשעבר מאמן נבחרות ישראל לנוער ובוגרים בכדורסל
  • ב-1992 עמד בראש הועדה לרפורמה בספורט בישראל, שחוללה מהפיכה בכל מבנה מערכת הספורט ואופן הקצאת והזרמת הכספים לענפים ולקבוצות הספורט.
  • פרשן הכדורסל הראשון בישראל (מ-1979).
  • פרשן ובעל טור ב'ידיעות אחרונות' ו-Ynet, בערוץ הספורט וב'רדיו ללא הפסקה' FM103.
  • הגיש 20 שנה את 'ציפורי לילה', 'יש עם מי לדבר', ופינת ספורט ב'בילוי נעים' עם מולי שפירא בגל"צ.

כיום

  • נבחר ע"י 'גלובס' ו'דה מרקר' לאחד מחמשת המרצים המבוקשים בישראל.
  • מנחה סדנאות וקורסים למנהלים, צוותים ובעלי עסקים, בגישה ייחודית שפיתח.
  • הגישה מבוססת על מספר עקרונות מקוריים:
    • כל סיטואציה בחיים ניתנת לניהול כמשחק.
    • בני אדם מתחלקים לשחקנים ולצופים.
    • תוצאות אפשר להשיג רק במגרש.
  • המשחק שאנחנו משחקים, הוא המציאות בה אנו חיים.
  • ניתן ללמוד להמציא משחק, שישרת את התוצאות שנרצה להשיג.
  • המשחק פותח תקשורת, מעלה אנרגיה ויוצר שיתופי פעולה.

לרגל הוצאת ספרו החדש  "לנצח זה מקצוע" אני שמח לארח את אריה מליניאק לשיחה על אימון משחק וADHD

להורדת 2 פרקים מספרו של מליניאק לחצו כאן

השיחה תתקיים ביום ה'  21/6/18  בשעה 21:00 ליד המחשב עם כוס קפה

בנוחות שלכם.

דואר אלקטרוני *
שם *


21 במאי 2018
על אימון, משחק וADHD – וובינר עם אריה מליניאק

s"החיים הם משחק ובני אדם לא מתחלקים לגאונים ומטומטמים אלא לשחקנים וצופים. עלו למגרש. זרקו לסל. לפעמים הכדור נכנס, לפעמים הכדור לא נכנס. אל תפסיקו לזרוק כי בסוף זה ייכנס." הוובינר יתקיים ביום ה' 7/6/18

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5  דרכים איך לעשות דברים עד הסוף

מאי 21st, 2018 by

אחד הנושאים שבו אנשי הADHD מתקשים במיוחד הוא לסיים משימות, אנשים אחרים אולי לא יבינו זאת אבל אין ספק שקושי זה יוצר בעיות רבות בעבודה, בבית, בזוגיות. ריכזתי עבורכם 5 דרכים שיאפשרו לכם אם לא להעלים אז לפחות לצמצם את ממדי הבעיה.
קודם כל חשוב להבין איך זה עובד יש שני סוגי משימות: המשימות המדליקות והמשימות המשעממות.

במשימות המדליקות הבעיה היא לא ההתחלה, כשהנושא מדליק אנשי הADHD ימהרו להתחיל, הבעיה תהיה לעבור מהשלב המדליק לשלבים המתקדמים ובעיקר לסיום. במשימות המשעממות תהיה בעיה כבר בהתחלה לא כל שכן בהמשך הפרויקט.
אז מה אפשר לעשות כדי לסגור משימות עד הסוף ולא להשאיר קצוות פתוחים?
1 תכנון מפורט מהתחלה עד סוף המשימה, כולל איך בדיוק נראה הסוף, לדוגמא שטיפת כלים לתכנן איך בדיוק יראה אזור הכלים לאחר סיום הפעולה. כנ"ל תכנון של פרויקט, יש לציין שקיימות שיטות רבות לתכנן פרויקט רובן גם זמינות ברשת.

2. ייצור הפסקות יזומות – על פי שלב בביצוע או על זמנים, זה ייתן תחושה של התקדמות, של הצלחה ובעיקר תחושה של שליטה בהתקדמות הפרויקט. זה גם אולי יצמצם בריחה מהפרויקט לפני סיומו, כמו כן לחגוג הצלחות, חשוב לדעת לחגוג שלבים בתהליך ובמיוחד לחגוג סיום פרויקט.
3. לזהות מהו אותו שלב בדרך שאתם עלולים להחמיץ – אשר בגללו לא תסיימו את הפרויקט כמו שצריך, להתגבר על המחסום.
4. לייצור מחויבות כלפי גורם חיצוני – לדוגמא סידור גינה יעבוד מצוין אם מתוכננת מסיבה או אירוע בנקודת זמן בסוף התהליך. התכנון יעבוד מהסוף להתחלה מנקודת הסיום עד נקודת ההתחלה.
5. משמעת פנימית – נכון אתם תגידו לי, אבל זאת בדיוק הבעיה קשה לנו כADHD להתמקד, להתמיד ולסיים דברים. זה נכון אני מכיר זאת מצוין, אבל זה עניין של אימון, אם תחליטו לפתח את שריר ההתמדה ו"לעשות דברים עד הסוף" כל פעם בתחום אחר שחשוב לכם במיוחד, לאט, לאט תרחיבו את הרפרטואר של המשימות שאתם מסיימים כמו שצריך.
עובדה קראתם את המאמר הזה עד הסוף, אני מזמין אתכם להציע אסטרטגיות נוספות כדי לסיים משימות עם ADHD.


5  דרכים איך לעשות דברים עד הסוף

אחד הנושאים שבו אנשי הADHD מתקשים במיוחד הוא לסיים משימות, אנשים אחרים אולי לא יבינו זאת אבל אין ספק שקושי זה יוצר בעיות רבות בעבודה, בבית, בזוגיות. ריכזתי עבורכם 5 דרכים שיאפשרו לכם אם לא להעלים אז לפחות לצמצם את ממדי הבעיה. קודם כל חשוב להבין איך זה עובד יש שני סוגי משימות: המשימות המדליקות […]

2 thoughts on “5  דרכים איך לעשות דברים עד הסוף

  1. ראובן התותח!!! כרגיל, אני נהנה מהמיילים שלך מאוד, זה מזכיר לי את הימים הטובים שזכיתי להתאמן אצלך!!!!

  2. ב"ה

    קדימה.. תן לנו בראש עם אסטרטגיות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וובינר יצירת הרגלים- מה הם? מה חשיבותם? ואיך יוצרים הרגלים – מרצה ראובן סדן

אפריל 18th, 2018 by

מהו  הרגל?הרגל הוא פעולה שאנו עושים כחלק מסדר היום שלנו, באופן כמעט אוטומטי ומבלי להתלבט כל פעם מחדש האם לבצע אותו או לא. הרגל לדוגמא הוא צחצוח שיניים, אנחנו מצחצחים שיניים כל בוקר (וכל ערב) ואיננו חושבים כל בוקר מחדש האם לצחצח או לא, האם לעשות זאת מאוחר יותר וכו'. אנחנו עושים זאת על אוטומט.

לאנשים עם ADHD יש קושי רב עם התמדה בתחומים שונים ולכן הפיכת פעולות חשובות להרגל יכולה לסייע בהתגברות על המחסום, הוובינר יתקיים ביום חמישי 26/4/18 בשעה 21:00.

להרשמה לוובינר מלאו את הטופס למטה.

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד *


18 באפריל 2018
וובינר יצירת הרגלים- מה הם? מה חשיבותם? ואיך יוצרים הרגלים – מרצה ראובן סדן

מהו  הרגל?הרגל הוא פעולה שאנו עושים כחלק מסדר היום שלנו, באופן כמעט אוטומטי ומבלי להתלבט כל פעם מחדש האם לבצע אותו או לא. הרגל לדוגמא הוא צחצוח שיניים, אנחנו מצחצחים שיניים כל בוקר (וכל ערב) ואיננו חושבים כל בוקר מחדש האם לצחצח או לא, האם לעשות זאת מאוחר יותר וכו'. אנחנו עושים זאת על אוטומט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וידאו הרצאה – הקשר יזמים וADHD

מרץ 27th, 2018 by

 

27 במרץ 2018
וידאו הרצאה – הקשר יזמים וADHD

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וובינר – אפליקציה למימוש הפוטנציאל עם ד"ר בטי שרייבר

פברואר 18th, 2018 by

אפליקציות עוקפות קושי בקריאה ובכתיבה

עבור מתבגרים ומבוגרים עם הפרעה בקשב ובלמידה

וובינר עם ד"ר בטי שרייבר

במפגש נתמקד באפליקציות לעקיפת קשיים בקריאה ובכתיבה עבור מתבגרים ומבוגרים (כולל סטודנטים) עם הפרעה בקשב ובלמידה. הכתבה ולהקראה באייפד (אפשר גם באייפון) , אך גם יוצגו אפליקציות במחשב. יש חשיבות להביא למפגש אייפד ואם אין, מחשב נייד.

מרצה– ד"ר בטי שרייבר חוקרת ומרצה במכללת סמינר הקיבוצים בתחום הפרעות בקשב ובלמידה ויישומים טכנולוגיים ללמידה  ולעקיפת קשיים בלמידה. אתר הבית: www.bettys.co.il  דף הפייסבוק "יש לך פוטנציאל אבללל…"

מנחה – ראובן סדן מנכ"ל מיקוד להצלחה אימון ADHD, מאמן מתבגרים מבוגרים ויזמים ומנהל בי"ס לאימון ADHD ICA

יום חמישי 22/2/18  שעה 21:00 אצלכם בבית בנוחיות שלכם ליד המחשב.

  
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד


18 בפברואר 2018
וובינר – אפליקציה למימוש הפוטנציאל עם ד"ר בטי שרייבר

אפליקציות עוקפות קושי בקריאה ובכתיבה עבור מתבגרים ומבוגרים עם הפרעה בקשב ובלמידה וובינר עם ד"ר בטי שרייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וובינר – ניהול זמן עם הפרעת קשב קשיים ודרכי התמודדות עם ראובן סדן

ינואר 18th, 2018 by

זמן הוא הנכות הכמעט בלתי נראית הפוקדת את אלו עם ADHD" בארקלי

אחד הגורמים החשובים להצלחתנו הוא ניהול זמן. בהרצאה נבין את הקשיים בניהול זמן אצל אנשי הADHD, נלמד על עקרונות לניהול זמן, טיפים ,כלים  ויצירת הרגלים לניהול זמן.

מרצה – ראובן סדן, מנהל מיקוד להצלחה – אימון ADHD, מנהל ICA בית ספר להכשרת מאמנים לADHD. מאמן אישי למתבגרים, מבוגרים, ויזמים עסקיים עם  ADHD מנחה קבוצות אימון ומרצה.


הוובינר יתקיים ביום חמישי 25/1/18 שעה21:00 בבית שלכם ליד המחשב, עם כוס קפה בנוחות שלכם.

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד


18 בינואר 2018
וובינר – ניהול זמן עם הפרעת קשב קשיים ודרכי התמודדות עם ראובן סדן

זמן הוא הנכות הכמעט בלתי נראית הפוקדת את אלו עם ADHD" בארקלי אחד הגורמים החשובים להצלחתנו הוא ניהול זמן. בהרצאה נבין את הקשיים בניהול זמן אצל אנשי הADHD, נלמד על עקרונות לניהול זמן, טיפים ,כלים  ויצירת הרגלים לניהול זמן. מרצה – ראובן סדן, מנהל מיקוד להצלחה – אימון ADHD, מנהל ICA בית ספר להכשרת מאמנים […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

דצמבר 25th, 2017 by

מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

החיים בעידן  פוסט-מודרני, מהווים אתגר בהבנת וקבלת הסמכות והמנהיגות,הדבר בא לידי ביטוי בנושא ההורות, ניהול ומנהיגות.

לשיחה אודות הסמכות ההורית יתארח בוובינר חבר , אריה טבעון איש מקצוע בולט בתחום הטיפול. בשיחה נתמקד  בסמכות השלימה ,מודל מיוחד ומרתק שהוא פיתח להתמודד עם הורות וחנוך ילדינו. להמשך

" הסמכות השלמה" מציע שינוי בתפיסת מושג הסמכות והבנת תהליך הרכישה שלה. המודל מהווה תפיסה כוללת שמקנה כלים לבניית סמכות פנימית וחיצונית. באמצעות מודל זה ניתן לכונן סמכות חדשה, מסוג אחר, שמתאימה לעידן בו אנו חיים.

המודל מתייחס לשאלות כיצד להיות אדם משפיע, מחנך והורה יעיל, שמשאיר חותם ומעצים את ילדיו בעידן מורכב זה.

לשיחה התכנסנו

אריה טבעון  מנהל מכון טבעון  

M.A, פסיכולוג קליני מומחה, מטפל משפחתי וזוגי, היפנותרפיסט, מנחה קבוצות, מדריך ויועץ ארגוני.  מפתח "שיטת הסמכות השלמה" (1996)mastering, מרצה ומלמד בתחום ילד ונוער במצוקה, משפחה חינוך טיפול ועוד.

ראובן סדן MAיועץ חינוכי מאמן מתבגרים מבוגרים ויזמים עם ADHD,

בוגר לימודי, CBT וNLP, מנכ"ל ICA בית ספר להכשרת מאמנים לADHD.

הוובינר יתקיים ביום חמישי 28/12/17 בשעה 21:00 ניתן להאזין לו ללא תשלום בבית עם כוס קפה ביד ובנוחות שלכם.

 

  
דואר אלקטרוני *
שם


25 בדצמבר 2017
מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג החיים בעידן  פוסט-מודרני, מהווים אתגר בהבנת וקבלת הסמכות והמנהיגות,הדבר בא לידי ביטוי בנושא ההורות, ניהול ומנהיגות. לשיחה אודות הסמכות ההורית יתארח בוובינר חבר , אריה טבעון איש מקצוע בולט בתחום הטיפול. בשיחה נתמקד  בסמכות השלימה ,מודל מיוחד ומרתק שהוא פיתח להתמודד עם הורות וחנוך ילדינו. […]

One thought on “מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

  1. אני מתחבטת מאד בנושא הזה ומעוניינת לקבל פרטים על הסדנא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *