וובינר יצירת הרגלים- מה הם? מה חשיבותם? ואיך יוצרים הרגלים – מרצה ראובן סדן

אפריל 18th, 2018 by

מהו  הרגל?הרגל הוא פעולה שאנו עושים כחלק מסדר היום שלנו, באופן כמעט אוטומטי ומבלי להתלבט כל פעם מחדש האם לבצע אותו או לא. הרגל לדוגמא הוא צחצוח שיניים, אנחנו מצחצחים שיניים כל בוקר (וכל ערב) ואיננו חושבים כל בוקר מחדש האם לצחצח או לא, האם לעשות זאת מאוחר יותר וכו'. אנחנו עושים זאת על אוטומט.

לאנשים עם ADHD יש קושי רב עם התמדה בתחומים שונים ולכן הפיכת פעולות חשובות להרגל יכולה לסייע בהתגברות על המחסום, הוובינר יתקיים ביום חמישי 26/4/18 בשעה 21:00.

להרשמה לוובינר מלאו את הטופס למטה.

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד *


18 באפריל 2018
וובינר יצירת הרגלים- מה הם? מה חשיבותם? ואיך יוצרים הרגלים – מרצה ראובן סדן

מהו  הרגל?הרגל הוא פעולה שאנו עושים כחלק מסדר היום שלנו, באופן כמעט אוטומטי ומבלי להתלבט כל פעם מחדש האם לבצע אותו או לא. הרגל לדוגמא הוא צחצוח שיניים, אנחנו מצחצחים שיניים כל בוקר (וכל ערב) ואיננו חושבים כל בוקר מחדש האם לצחצח או לא, האם לעשות זאת מאוחר יותר וכו'. אנחנו עושים זאת על אוטומט. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וידאו הרצאה – הקשר יזמים וADHD

מרץ 27th, 2018 by

 

27 במרץ 2018
וידאו הרצאה – הקשר יזמים וADHD

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וובינר – אפליקציה למימוש הפוטנציאל עם ד"ר בטי שרייבר

פברואר 18th, 2018 by

אפליקציות עוקפות קושי בקריאה ובכתיבה

עבור מתבגרים ומבוגרים עם הפרעה בקשב ובלמידה

וובינר עם ד"ר בטי שרייבר

במפגש נתמקד באפליקציות לעקיפת קשיים בקריאה ובכתיבה עבור מתבגרים ומבוגרים (כולל סטודנטים) עם הפרעה בקשב ובלמידה. הכתבה ולהקראה באייפד (אפשר גם באייפון) , אך גם יוצגו אפליקציות במחשב. יש חשיבות להביא למפגש אייפד ואם אין, מחשב נייד.

מרצה– ד"ר בטי שרייבר חוקרת ומרצה במכללת סמינר הקיבוצים בתחום הפרעות בקשב ובלמידה ויישומים טכנולוגיים ללמידה  ולעקיפת קשיים בלמידה. אתר הבית: www.bettys.co.il  דף הפייסבוק "יש לך פוטנציאל אבללל…"

מנחה – ראובן סדן מנכ"ל מיקוד להצלחה אימון ADHD, מאמן מתבגרים מבוגרים ויזמים ומנהל בי"ס לאימון ADHD ICA

יום חמישי 22/2/18  שעה 21:00 אצלכם בבית בנוחיות שלכם ליד המחשב.

  
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד


18 בפברואר 2018
וובינר – אפליקציה למימוש הפוטנציאל עם ד"ר בטי שרייבר

אפליקציות עוקפות קושי בקריאה ובכתיבה עבור מתבגרים ומבוגרים עם הפרעה בקשב ובלמידה וובינר עם ד"ר בטי שרייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וובינר – ניהול זמן עם הפרעת קשב קשיים ודרכי התמודדות עם ראובן סדן

ינואר 18th, 2018 by

זמן הוא הנכות הכמעט בלתי נראית הפוקדת את אלו עם ADHD" בארקלי

אחד הגורמים החשובים להצלחתנו הוא ניהול זמן. בהרצאה נבין את הקשיים בניהול זמן אצל אנשי הADHD, נלמד על עקרונות לניהול זמן, טיפים ,כלים  ויצירת הרגלים לניהול זמן.

מרצה – ראובן סדן, מנהל מיקוד להצלחה – אימון ADHD, מנהל ICA בית ספר להכשרת מאמנים לADHD. מאמן אישי למתבגרים, מבוגרים, ויזמים עסקיים עם  ADHD מנחה קבוצות אימון ומרצה.


הוובינר יתקיים ביום חמישי 25/1/18 שעה21:00 בבית שלכם ליד המחשב, עם כוס קפה בנוחות שלכם.

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד


18 בינואר 2018
וובינר – ניהול זמן עם הפרעת קשב קשיים ודרכי התמודדות עם ראובן סדן

זמן הוא הנכות הכמעט בלתי נראית הפוקדת את אלו עם ADHD" בארקלי אחד הגורמים החשובים להצלחתנו הוא ניהול זמן. בהרצאה נבין את הקשיים בניהול זמן אצל אנשי הADHD, נלמד על עקרונות לניהול זמן, טיפים ,כלים  ויצירת הרגלים לניהול זמן. מרצה – ראובן סדן, מנהל מיקוד להצלחה – אימון ADHD, מנהל ICA בית ספר להכשרת מאמנים […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

דצמבר 25th, 2017 by

מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

החיים בעידן  פוסט-מודרני, מהווים אתגר בהבנת וקבלת הסמכות והמנהיגות,הדבר בא לידי ביטוי בנושא ההורות, ניהול ומנהיגות.

לשיחה אודות הסמכות ההורית יתארח בוובינר חבר , אריה טבעון איש מקצוע בולט בתחום הטיפול. בשיחה נתמקד  בסמכות השלימה ,מודל מיוחד ומרתק שהוא פיתח להתמודד עם הורות וחנוך ילדינו. להמשך

" הסמכות השלמה" מציע שינוי בתפיסת מושג הסמכות והבנת תהליך הרכישה שלה. המודל מהווה תפיסה כוללת שמקנה כלים לבניית סמכות פנימית וחיצונית. באמצעות מודל זה ניתן לכונן סמכות חדשה, מסוג אחר, שמתאימה לעידן בו אנו חיים.

המודל מתייחס לשאלות כיצד להיות אדם משפיע, מחנך והורה יעיל, שמשאיר חותם ומעצים את ילדיו בעידן מורכב זה.

לשיחה התכנסנו

אריה טבעון  מנהל מכון טבעון  

M.A, פסיכולוג קליני מומחה, מטפל משפחתי וזוגי, היפנותרפיסט, מנחה קבוצות, מדריך ויועץ ארגוני.  מפתח "שיטת הסמכות השלמה" (1996)mastering, מרצה ומלמד בתחום ילד ונוער במצוקה, משפחה חינוך טיפול ועוד.

ראובן סדן MAיועץ חינוכי מאמן מתבגרים מבוגרים ויזמים עם ADHD,

בוגר לימודי, CBT וNLP, מנכ"ל ICA בית ספר להכשרת מאמנים לADHD.

הוובינר יתקיים ביום חמישי 28/12/17 בשעה 21:00 ניתן להאזין לו ללא תשלום בבית עם כוס קפה ביד ובנוחות שלכם.

 

  
דואר אלקטרוני *
שם


25 בדצמבר 2017
מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג

מודל לפיתוח סמכות הורית לADHD וובינר עם אריה טבעון פסיכולוג החיים בעידן  פוסט-מודרני, מהווים אתגר בהבנת וקבלת הסמכות והמנהיגות,הדבר בא לידי ביטוי בנושא ההורות, ניהול ומנהיגות. לשיחה אודות הסמכות ההורית יתארח בוובינר חבר , אריה טבעון איש מקצוע בולט בתחום הטיפול. בשיחה נתמקד  בסמכות השלימה ,מודל מיוחד ומרתק שהוא פיתח להתמודד עם הורות וחנוך ילדינו. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וובינר על הקשר בין מינדפולנס ADHD ויצירת הרגלים

נובמבר 21st, 2017 by

בשנים האחרונות למדתי ויישמתי את המינדפולנס בחיי, האתגרים הבריאותיים שאיתם אני מתמודד וההקלה שהמינדפולנס נותן לי גרמו לי להעריך מאד את הגישה הזאת, בנוסף גם השפעתו על אנשים עם הפרעת קשב וריכוז.
לכן בחרתי לפתוח את סדרת הוובינרים לשנה הקרובה עם נושא המינדפולנס. הפעם אארח את ניר קראוזה הנהדר אצלו למדתי לפני למעלה משנתיים בסדנת MBSR .
מרצה: ניר קראוזה בוגר קורס מאמנים וקורס מנחי קבוצות במרכז ליאה ארד.קורס מנחי שפת הקשב (מיינדפולנס למבוגרים וילדים) ,קורס מורי מיינדפולנס להפחתת לחצים (MBSR) . וקורס מורי מיינדפולנס מתקדם (TTR2) דרך המרכז הבין-תחומי בהרצליה ואוניברסיטת בנגור באנגליה.
מנחה :ראובן סדן מאמן מתבגרים מבוגרים ויזמים עם ADHD, מנכ"ל ICA בית ספר להכשרת מאמנים לADHD, בוגר תואר שני בייעוץ חינוכי, לימודיCBT , NLP וסדנת MBSR.

הוובינר יתקיים ביום חמישי 30/11/17 שעה 21:00 , תוכלו להאזין בבית ליד המחשב עם כוס קפה ועם בגדים נוחים, הוובינר חופשי ללא תשלום.

המפגש יעסוק בהיכרות עם יסודות המינדפולנס, המחקרים העומדים בבסיס הגישה, והתועלות של לימוד והטמעת מינדפולנס בחיינו.
בהשפעה המבורכת שנודעת למינד פולנס על אנשים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, בהעלאת הריכוז, הורדת המוסחות ובניהול הרגשי.
כמו כן נדבר על הדרך להכניס תרגול מדיטציה ליום יום באמצעות יצירת הרגלים.
בסוף הוובינר ניר ינחה אותנו במדיטציה בה נוכל לחוות על עצמנו את כח ההשפעה של מיינדפולנס.

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד *


21 בנובמבר 2017
וובינר על הקשר בין מינדפולנס ADHD ויצירת הרגלים

בשנים האחרונות למדתי ויישמתי את המינדפולנס בחיי, האתגרים הבריאותיים שאיתם אני מתמודד וההקלה שהמינדפולנס נותן לי גרמו לי להעריך מאד את הגישה הזאת, בנוסף גם השפעתו על אנשים עם הפרעת קשב וריכוז. לכן בחרתי לפתוח את סדרת הוובינרים לשנה הקרובה עם נושא המינדפולנס. הפעם אארח את ניר קראוזה הנהדר אצלו למדתי לפני למעלה משנתיים בסדנת MBSR […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקסם והחשיבות בלעשות דבר אחד בנקודת זמן עם ADHD*

נובמבר 13th, 2017 by

25-50 אחוז מהאנשים מדווחים על תחושה של  מוצפות או שחיקה בעבודה. זה לא רק מספר השעות שאנחנו עובדים, אלא גם העובדה שאנו מבלים שעות רבות בג'גלינג בין משימות רבות באותו זמן. במיוחד בולט הדבר אצל אנשים עם ADHD , מצד אחד הם נוטים לעסוק בכמה תחומים בעת ובעונה אחת מתוך תחושה שזה יוצר ענין ומעלה ריכוז, ומצד שני הם נוטים לחוסר וויסות בין משימות ובין עבודה לבין חיים פרטיים, כתוצאה מכך נשחקים ומוצפים.

מה שאיבדנו מעל הכל, הן נקודות העצירה, נקודות הסיום והגבולות. הטכנולוגיה  טשטשה אותם עד ללא היכר. לכל מקום שאליו אנחנו הולכים העבודה מלווה אותנו, דרך המכשירים הדיגיטליים שלנו, זה ממכר ותובעני, כמו פצע שאיננו יכולים להימנע מלגרד אותו, למרות שהגירוד קרוב לוודאי רק מחמיר את המצב.

אמרו את האמת- האם אתם עונים למיילים בזמן השתתפות בכנס, (ולעיתים אפילו תוך כדי שיחת טלפון )?האם אתם מביאים את הלפטופ לישיבה  מעמידים פנים שאתם  מקלידים הערות ובעצם גולשים ברשת ? האם אתם אוכלים צהרים ליד שולחן העבודה? האם אתם מתקשרים תוך כדי נסיעה? ואפילו שולחים SMS תוך כדי נסיעה למרות שאתם יודעים שזה מסוכן ולא חוקי?

המחיר הגבוה ביותר בהנחה שלא התרסקתם בנסיעה, הוא בפרודוקטיביות שלכם.

באופן חלקי זאת המשמעות הפשוטה של חלוקת הקשב שלכם, העובדה שאתם באופן חלקי קשורים לפעילויות רבות אבל לעתים רחוקות עסוקים באופן מלא במשימה אחת. כאשר אתה עובר ממשימה אחת לשנייה, אתה מגדיל את הזמן שיקח לך לסיים את אותה פעולה בממוצע ב25 אחוז.

אבל הנזק הסמוי והגדול ביותר הוא , מכיוון שכל הזמן אתה עסוק במשהו, אתה שורף ללא רחמים את יתרות האנרגיה שלך במהלך כל יום, כך שנותרת לך פחות ופחות אנרגיה זמינה בכל שעה שעוברת.

במקרה של ADHD יש כאן מלכודת מצד אחד המעבר ממשימה למשימה מאפשר לחלק מאתנו להעלות ריכוז ואנרגיה, מצד שני כאמור הג'גלינג הזה וחוסר ההתמקדות בנושא אחד מתיש אותנו.

אני יודע את זה מניסיוני . אני מספיק לכתוב פי שתיים או שלוש כאשר אני מקציב לכך זמן מוגדר במקרה שלי ביום א' בבוקר, הדרך היעילה ביותר להגביר פרודוקטיביות וחשיבה יצירתית היא להגדיר זמנים ברורים לעיסוק בנושאים שונים, כמו כן להקצות זמנים קצרים ומתוכננים  למנוחה וחידוש הכוחות.

אם אתם מנהלים הנה 3 גישות שכדאי לאמץ.

  1. להפעיל משמעת ישיבות– לתכנן גישות ל45 דקות לא לשעה או יותר, כך שהמשתתפים יוכלו להישאר ממוקדים, קחו לעצמכם זמן אחר כך לסכם את הפגישה ולהתאושש לפני הפגישה הבאה. התחילו פגישות בדיוק בזמן וסיימו בדיוק בזמן. דרשו מהמשתתפים לסגור את המכשירים הסלולריים בזמן הפגישה.
  2. הפסק לצפות מהעובדים תגובה מיידית בכל דקה במשך היום- זה מחייב את האנשים להישאר במוד של תגובה, מחלק את הקשב שלהם, מקשה עליהם להישאר ממוקדים בסדרי העדיפויות שלהם. אפשר להם להם להתנתק מהמייל לפרקי זמן. אם זה דחוף אתה יכול להתקשר אליהם – אבל כדאי שלא לא יקרה לעיתים קרובות.
  3. עודד הפסקות – צור לפחות פעם אחת במשך היום שבה אתה מעודד את אנשיך להפסיק לעבוד ולקחת הפסקה. הצע  הפסקת יוגה, או מדיטציה, ארגן קבוצת הליכה או אימון, או שקול יצירת חדר מנוחה שבו אנשים יכולים לנוח או לקחת תנומה.

3 דרכים לעצב טוב יותר את גבולותיכם, ולשפר את התפוקות שלכם.

  1. עשו את הדבר החשוב ביותר ראשון בבוקר – תכננו זאת ללא הפרעות והקצו 60 עד 90 דקות, עם זמני התחלה וסיום ברורים. אם ניתן תעבדו בחלל שיש בו פרטיות, או עם אוזניות המעלימות את רעשי הרקע.  ולסיכום, הימנעו מכל אימפולס  למסיחים, בידיעה שתכננתם נקודת עצירה. ככל שתצליחו להישאר במשימה, כך הפרודוקטיביות שלכם תגבר. כאשר אתם מסיימים קחו לפחות כמה דקות להתרעננות.
  2. מסדו מסגרות זמן קבועות וארוכות יותר לחשיבה יצירתית או לחשיבה אסטרטגית – אם לא תעשו זאת תמצאו עצמכם שקועים בדחוף, חפשו סביבה שונה לבצע את המשימות האלו, כמובן סביבה רגועה ומעודדת סוגים כאלה של חשיבה.
  3. קחו חופשות אמיתיות וקבועות- אמיתיות הכוונה שכאשר אתם בחופש אתם באמת מנותקים מהעבודה. קבועות הכוונה מספר פעמים בשנה אם אפשר, גם אם כמה מהן הן רק תוספת של יומיים שלושה לסופ"ש. מחקרים מראים שתהיו בריאים יותר אם תקחו את כל הזמן לחופשות. וגם יותר פרודוקטיביים.

עקרון יחיד עומד בבסיס העקרונות האלו כאשר אתה עוסק במשימה בעבודה, עסוק  באופן מלא  לפרק זמן מוגדר. כאשר אתה בהפסקה, באמת עשה הפסקה. הפסיקו לחיות את חייכם באזור האפור

 

*מבוסס על מאמר של טוני שוורץ בהארוורד ביזנס ריוויו 14/3/12

 

13 בנובמבר 2017
הקסם והחשיבות בלעשות דבר אחד בנקודת זמן עם ADHD*

25-50 אחוז מהאנשים מדווחים על תחושה של  מוצפות או שחיקה בעבודה. זה לא רק מספר השעות שאנחנו עובדים, אלא גם העובדה שאנו מבלים שעות רבות בג'גלינג בין משימות רבות באותו זמן. במיוחד בולט הדבר אצל אנשים עם ADHD , מצד אחד הם נוטים לעסוק בכמה תחומים בעת ובעונה אחת מתוך תחושה שזה יוצר ענין ומעלה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 דרכים איך לעשות דברים עד הסוף

נובמבר 6th, 2017 by

אחד הנושאים שבו אנשי הADHD  מתקשים במיוחד הוא לסיים משימות, אנשים אחרים אולי לא יבינו זאת אבל אין ספק שקושי זה יוצר בעיות רבות בעבודה, בלימודים, בבית ובזוגיות. ריכזתי עבורכם 5 דרכים שיאפשרו לכם אם לא להעלים אז לפחות לצמצם את ממדי הבעיה. קודם כל חשוב להבין איך זה עובד יש שני סוגי משימות: המשימות המדליקות והמשימות המשעממות.

במשימות המדליקות הבעיה היא לא ההתחלה, כשהנושא מדליק אנשי הADHD ימהרו להתחיל, הבעיה תהיה לעבור מהשלב המדליק לשלבים המתקדמים ובעיקר לסיום. במשימות המשעממות תהיה בעיה כבר בהתחלה לא כל שכן בהמשך הפרויקט.

אז מה אפשר לעשות כדי לסגור משימות עד הסוף ולא להשאיר קצוות פתוחים?

  1. תכנון מפורט מהתחלה עד סוף המשימה, כולל איך בדיוק נראה הסוף, לדוגמא שטיפת כלים לתכנן איך בדיוק יראה אזור הכלים לאחר סיום הפעולה. כנ"ל תכנון של פרויקט, יש לציין שקיימות שיטות רבות לתכנן פרויקט רובן גם זמינות ברשת.
  2. לייצור הפסקות יזומות – על פי שלב בביצוע או על זמנים, זה ייתן תחושה של התקדמות, של הצלחה ובעיקר תחושה של שליטה בהתקדמות הפרויקט. זה גם אולי יצמצם בריחה מהפרויקט לפני סיומו, כמו כן לחגוג הצלחות, חשוב לדעת לחגוג שלבים בתהליך ובמיוחד לחגוג סיום פרויקט.
  3. לזהות מהו אותו שלב בדרך שאתם עלולים להחמיץ – אשר בגללו לא תסיימו את הפרויקט כמו שצריך, להתגבר על המחסום
  4. לייצור מחויבות כלפי גורם חיצוני – לדוגמא סידור  גינה יעבוד מצוין אם מתוכננת מסיבה או אירוע בנקודת זמן בסוף התהליך. התכנון יעבוד מהסוף להתחלה מנקודת הסיום עד נקודת ההתחלה.
  5. משמעת פנימית – נכון אתם תגידו לי, אבל זאת בדיוק הבעיה קשה לנו כADHD להתמקד, להתמיד ולסיים דברים. זה נכון אני מכיר זאת מצוין, אבל זה עניין של אימון, אם תחליטו לפתח את שריר ההתמדה ו"לעשות דברים עד הסוף" כל פעם בתחום אחר שחשוב לכם במיוחד, לאט, לאט תרחיבו את הרפרטואר של המשימות שאתם מסיימים כמו שצריך.

עובדה קראתם את המאמר הזה עד הסוף, אני מזמין אתכם להציע אסטרטגיות נוספות כדי לסיים משימות עם ADHD.

 

 

 

 

6 בנובמבר 2017
5 דרכים איך לעשות דברים עד הסוף

אחד הנושאים שבו אנשי הADHD  מתקשים במיוחד הוא לסיים משימות, אנשים אחרים אולי לא יבינו זאת אבל אין ספק שקושי זה יוצר בעיות רבות בעבודה, בלימודים, בבית ובזוגיות. ריכזתי עבורכם 5 דרכים שיאפשרו לכם אם לא להעלים אז לפחות לצמצם את ממדי הבעיה. קודם כל חשוב להבין איך זה עובד יש שני סוגי משימות: המשימות […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ויטמין D עוזר להפרעת קשב – מדוע הוא חשוב ?

אוקטובר 3rd, 2017 by
עד לפני 20 שנים, סברו כי ויטמין D הוא שותף בבניית עצמות חזקות וזאת בשל תפקידו בהסדרת הסידן בגוף. כיום ידוע כי ויטמיןD  הוא בעל תפקיד רחב הרבה מעבר לתחזוקת עצמות. תפקידו חיוני לאיכות החיים שלנו מבחינה פיזית, מנטלית ופסיכולוגית. ויטמין D  הינו הויטמין היחידי שהוא הורמון, רקמות הגוף הן בעלות קולטנים של ויטמיןD  על כן הוא  נחוץ לכל חלק בגופנו: המוח, הלב ומערכת החיסונית.
רמה אופטימלית של ויטמין D מגינה כנגד מחלות רבות (סקלרוזה, אלצהיימר ורבות נוספות). רמות ויטמין  D באוכלוסייה הכללית נמצאות לאורך השנים ברמה נמוכה. אחת הסיבות המובילות לכך מודעות לסכנת חשיפה ממושכת לשמש ושימוש נרחב בקרם הגנה. רמה אופטימליות של ויטמין D לאדם היא 50 ng/ml,  רוב האוכלוסייה אינה מגיעה לרמה זו.

הקשר בין ויטמין D ל ADHD וחשיבותו?

קיים קשר בין ADHD  לבין רמה נמוכה של ויטמין D, מחקר שנעשה לאחרונה מצא שויטמין D נמצא במחסור יותר אצל ילדים עם ADHD לעומת קבוצת ביקורת. אצל ילדים עם ADHD רמת ויטמין D ממוצעת היתה 16.6 ng/ml , בניגוד לילדים בקבוצת הביקורת אצלם הרמה היתה 23.5 ng/ml .

שמירה על רמות ויטמין D ברמה המומלצת היא חשובה במיוחד כשיש לך ADHD

  • מגדיל רמות דופמין ונואפינפין, אשר מפחיתים את הסימפטומים השליליים של ADHD.
  • מגדיל יצירה של Acetylcholine, אשר עוזר לשמור על ריכוז.
  • מעודד גדילה של תאי עצבים לאחסון זיכרון ותפקודי ניהול, שני תחומים לקויים אצל ADHD.
  • מעורב בשחרור סרטונין, אשר עוזר כנגד תחושת עצב ודכאון מצבים שאנשים עם ADHD נוטים להתמודד איתם.

תכנית פעולה לשמירה על רמת לויטמין D

  1. בבדיקת דם פשוטה ניתן לבדוק את רמת ויטמין D שלך- רוב האנשים אינם יודעים, זאת בדיקה שניתן לבקש מרופא המשפחה.
  2. צור תכנית להגדלת הרמות של ויטמין D
  • בילוי זמן באור השמש ( כמובן להיזהר לא להישרף)
  • .נטילה קבועה של ויטמין D3 נמצא מסייע בהעלאת ושמירת רמות ויטמין D .
  • התייעצות עם רופא המשפחה ולקבל המלצה מותאמת אישית מבוססת על רמת ויטמין D הנוכחית שלך, משקלך, סוג העור כמו הבריאות הכללית שלך והתרופות שאתה לוקח. הרמה המומלצת מ600 עד 200IU, ומעלה.
  • תזונה בעלת רכיבים עתירים בויטמין D ( רצוי להתייעץ בנטורופת לבניית תפריט מתאים)
  • מזון מן החי D3 שמן דגים ( כבד דג קוד), חלמון ביצה ושומן חלב.
  • מזון מן הצומח D2 נבטים ירוקים, פיטריות שיטאקי וזרעי חמניות, פעילות גופנית לצד תזונה נבונה תייעל את ספיגתו של הויטמין בגוף.
  1. בדיקה חוזרת של רמות הויטמין אחרי כחצי שנה של יישום התכנית.

 

מקורות

על פי מאמר של ז'קלין סינפילד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 באוקטובר 2017
ויטמין D עוזר להפרעת קשב – מדוע הוא חשוב ?

עד לפני 20 שנים, סברו כי ויטמין D הוא שותף בבניית עצמות חזקות וזאת בשל תפקידו בהסדרת הסידן בגוף. כיום ידוע כי ויטמיןD  הוא בעל תפקיד רחב הרבה מעבר לתחזוקת עצמות. תפקידו חיוני לאיכות החיים שלנו מבחינה פיזית, מנטלית ופסיכולוגית. ויטמין D  הינו הויטמין היחידי שהוא הורמון, רקמות הגוף הן בעלות קולטנים של ויטמיןD  על […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ADHD ודברנות יתר – מדברם את עצמינו לדעת

ספטמבר 5th, 2017 by

דברנות יתר שהיא אחד המופעים של היפראקטיביות, ממשיכה גם בגיל הבוגר. התנועתיות המרובה המאפיינת היפראקטיביים פוחתת עם הגיל אך עדיין אצל לא מעט מבוגרים נמשכת דברנות יתר. לא מעט האנשים אשר משלמים מחיר בקידום מקצועי או בחייהם החברתיים.

ברצוני לפתוח בסיפור קצר. באירוע חברתי ישבו סביב השולחן מספר חברות. חברתה של אשתי לחשה באוזנה "את חושבת שכדאי שאקח את הריטלין עכשיו ? נראה לי אחרת אף אחת לא תוכל להשחיל מילה"

אותה חברה מודעת מאוד לעצמה ובעלת יכולת להבחין ולנתח באיזה  מצב חברתי היא מצויה. היא בעלת קריירה מצליחה העובדת בחברת אנשים רבים היכולת הזו חשובה לדעת ולהכיר את הקשיים שנובעים מהפרעת הקשב.

  1. לסנן לסנן לסנן – שאל את עצמך האם מה שאני אומר מעניין את השומע ?רלוונטי לו ?
  2. יותר מידי אינפורמציה – לעיתים אנו עלולים למסור מידע שבסופו של דבר עלול לפגוע בנו. להסגיר מידע/סודות שעדיף היה לשמור, לעיתים מסירתו יכולה לגרום למבוכה רבה. יש דברים שעדיף לשמור לעצמך, הם עלולים לשמש כנגדך. לדוגמא אפילו שיתוף בעובדת הADHD שלך לא תמיד נכון לשתף, צריך לבחון מי הצד השני עד כמה הוא יכול לקבל ולהכיל אותך.
  3. מתי תקשיב? – בדיאלוג דברנות יתר מקשה על קשב, כאשר אתה עסוק בשידור אתה לא פנוי לקלוט. קשה מאוד לקבל או להקשיב למסרים של בן השיח ובוודאי לא לקלוט רמזים עדינים שאינם מילוליים, מחוות גוף קטנות והבעות פנים.
  4. דחייה חברתית-אף אחד לא אוהב להיות בחברת אנשים שעסוקים רק בשידור של המסרים שלהם ולא מאפשרים לאחרים להביע את עמדתם ולהשתתף בשיחה הדדית.

אם כך מה למדנו?

  • מודעות לנטייה האם היא מתקיימת ? בררו את העובדה עם המקורבים אליכם אלו שיסכימו לומר לכם את האמת.
  • צפו באנשים אחרים על מנת לקלוט את הניואנסים הדקים שמתקיימים בשיחה מעבר למלל.
  • בחרו לכם אדם שאיתו תוכלו לנתח את ההתנהגויות והבנה של מחוות הגוף והשפה החברתית.
5 בספטמבר 2017
ADHD ודברנות יתר – מדברם את עצמינו לדעת

דברנות יתר שהיא אחד המופעים של היפראקטיביות, ממשיכה גם בגיל הבוגר. התנועתיות המרובה המאפיינת היפראקטיביים פוחתת עם הגיל אך עדיין אצל לא מעט מבוגרים נמשכת דברנות יתר. לא מעט האנשים אשר משלמים מחיר בקידום מקצועי או בחייהם החברתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *