תגיות:

, , , , ,

בתקופה הקרובה בכוונתי לעסוק בנושא הרגלים.
היכולת לבנות ולייצור הרגלים היא מתת המובילה לשינוי החיים באופן דרמטי.
היכולת לבנות הרגלים חדשים טובים המקדמים אותנו לעבר מטרות אותן הצבנו או עוזרים לנו לתת מענה לצרכים שלנו, חשובה לכל בני האדם אבל חשובה כפליים לאנשים עם ADHD.


מאומנים רבים אשר מגיעים לתהליך אימון שוב ושוב ניצבים בפני הקושי ביצירת הרגלים. לעתים דומים חייהם לספינה המתנדנדת בגלים נסחפת בזרם או נהדפת ע"י הרוח.
חוסר בהרגלים בתחומים החשובים בחייהם של המתאמנים שלי יוצר תחושה שהם מנוהלים ולא מנהלים את חייהם, שהם חסרי שליטה בחיים.
בתהליכי האימון אנחנו משקיעים אנרגיה רבה בניתוח תחומי החיים בלמידה, בהבנת הצורך בהרגלים וביצירת הרגלים חשובים שמקדמים את הלקוחות למטרותיהם. בשל חשיבותם של הרגלים והצורך לבסס הרגלים, המטפל נדרש להיעזר בדרכים יצירתיות לאמן וללוות את לקוחותיו ליצירת וביסוס הרגלים חשובים.
יצירת הרגלים והטמעתם זאת הדרך היחידה המאפשרת ללקוח לשמר ולהתמיד לאורך זמן בהישגים שהשגנו בתהליך אימון ולא למסמס אותם זמן קצר אחרי שהסתיים תהליך האימון.
מאומן עם ADHD זקוק שהמאמן שלו כשותף בתהליך האימון יבין טוב מאד את המאפיינים ודרכי ההתמודדות עם ADHD.
דוגמא להרגל חיובי המסייע בניהול זמן – מי מבין האנשים עם ADHD לא מכיר את הרגע שעומדים לצאת מהבית ולא מוצאים את הארנק/ מפתחות/נייד כל יציאה מהבית מלווה בביזבוז של 10 עד 30 דקות בחיפושים.פעמים רבות זו הסיבה לאיחורים כרוניים. מאומן שלי סיפר שמצא את המפתחות במקומות שונים בבית כולל במקפיא. יצירת ההרגל ויצירת מקום קבוע קרוב ככל האפשר לדלת בו מניחים המפתחות, הארנק והנייד(אליו אפשר להתקשר זה יותר פשוט) מקום קבוע יחסוך לנו הרבה זמן וכעסים עצמיים.
צורך בשינה מסודרת –רבים מאנשי הADHD מתקשים בתפקוד במהלך היום בשל קושי לנהל את שעות השינה. שינה מסודרת חיונית לבריאות ולתפקוד במהלך היום. מחסור בשינה פוגע בריכוז. שינה מסודרת תושג על ידי יצירת הרגל של התארגנות לשינה בשעה קבועה . סגירת מסכים חצי שעה לפני שעת השינה. במקביל יצירת הרגל של השכמה ומחויבות לשעת השכמה על ידי קביעת משימות לבוקר שלמחרת. שינה צריכה להיות לפחות שש וחצי שעות ביממה למבוגרים מעל גיל 18. (8-9 שעות שינה למתבגרים)
ההרגלים הרעים שלנו אלו שחוסמים אותנו מהשגת מטרותינו או מונעים מאיתנו לתת מענה לצרכים החשובים שלנו.
דוגמא להרגל שלילי – לקרוא מיילים כל כמה דקות מתחילת יום עבודה. הרגל זה מסיח אותנו מהעבודה מבזבז באופן מצטבר הרבה שעות עבודה. גם זמן הקריאה של המיילים וגם זמן חזרה לריכוז במשימה שהיינו בה קודם.
הדרך להתמודד עם ההרגל הזה היא ליצור כללים. לדוגמא אני קורא מייל ראשון רק ב10 בבוקר אחרי שעשיתי כמה משימות חשובות. לקבוע 3 פעמים ביום בהן אני קורא מייל בשעה10, באמצע יום העבודה בשעה 13/14, ובסיום היום בשעה17/18.
בפוסטים הקרובים אדגים את ההשפעה הניכרת של בניית הרגלים על החיים שלכם ושלי בפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.