תגיות:

במהלך השנים כתבתי רבות על חשיבות הספורט לכל אדם בכלל ולADHD בפרט.

בתקופה זאת שחלקנו הגדול סגורים בבתים ונמצאים במתח הפעילות הגופנית חשובה שבעתיים.

בריאות אם בימים רגילים פעילות הגופנית חשובה  לשיפור בבריאות, בסיבולת לב ריאה ובשמירה על המשקל . הרי בימים אלו שאסור לצאת מהבית ורובנו יושבים מול המחשב ו/או הסמרטפון/ טלוויזיה. חשוב מאד לחלץ את העצמות.

מצב רוח ספורט תורם רבות למצב הרוח  אנשים שעוסקים בספורט באופן קבוע מדווחים שהאימון משפר את מצב רוחם ומעלה אנרגטיות. עבודות מחקר רבות הוכיחו שפעילות ספורטיבית גורמת להגברת ההפרשה של חומרים שונים במוח, ובהם אנדורפין וסרוטונין. חומרים אלה מדמים השפעה של מורפין על הגוף. הם משרים תחושת רוגע ותורמים להפחתה בכאבים.

מעבר להסבר הפיזיולוגי, יש עוד כמה אפשרויות לקשר סיבתי בין עיסוק בפעילות גופנית לבריאות הנפש. העיסוק בפעילות גופנית נתפס לרוב כהתנהגות חיובית, כך שאדם העוסק בה זוכה לתשומת לב חיובית, דבר שכשלעצמו כבר משפר את תחושת הערך העצמי. יש גם סברה שהעיסוק בפעילות גופנית קשור בחשיבה חיובית, בדחיית מחשבות שליליות וברכישת מיומנויות שימושיות לאדם.(אתר בריאות כללית)

שוב בימים כאלה מיותר לציין כמה חשובה הפעילות הספורטיבית להתגבר על מצב הרוח.

ריכוז –פעילות גופנית מעלה את הריכוז, בשיחותי עם המאומנים שלי אני מדגיש את חשיבות הפעילות הגופנית מעבר לנושאים בהם אנו עוסקים. רוב המאומנים שלי גם אלו שעסקו בפעילות והפסיקו, מציינים שהתקופות בהן הם עושים ספורט הן תקופות טובות יותר, הם יותר מרוכזים, יותר יעילים ובכלל אלו התקופות היותר טובות בחייהם.

המצב הנוכחי מגביר את ההסחות הרגילות בשגרה. ספורט מעלה את הריכוז ומאפשר להתגבר טוב יותר על ההסחות הקשורות למצב הכללי.

לסיום פתרונות לספורט בסגר. אמנם אינני מומחה לספורט אבל קיימות אפשרויות מגוונות לספורט גם בבית.

  1. אופני כושר ומתקני כושר ביתיים
  2. שימוש בחבל קפיצה מעלה דופק ויעיל מאד.
  3. צפייה באימונים בתוך הבית ללא צורך במכשירים באינטרנט

https://www.youtube.com/watch?v=6jUrrkEJgGs אימון אינטנסיבי

https://www.youtube.com/watch?v=336MnBUju94  אימון כושר ביתי למתחילים

  • בהמשך ל3 ישנה גישה מענינת ויעילה בשם טאבאטה. תחפשו ביוטיוב תמצאו עשרות הדרכות מלוות במוסיקה ומצוינות מ4 דקות ומעלה.

דוגמא לטאבאטה

One thought on “ADHD וספורט בימי קורונה

  1. […] בהם נתאמן בשעות הבוקר המוקדמות( כמובן בהתאם למציאות עוד בנושא ספורט) ונשאיר את זה למתי שיתחשק לנו. זה פשוט לא יקרה. כמובן […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.